در تماس تلفنی با سرلشکر باقری؛

وزیر دفاع ترکیه موفقیت‌های ایران در مقابله با کرونا را تبریک گفت

وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با شیوع بیماری کرونا را تبریک گفت.
کد خبر: ۳۹۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ - 06April 2020

وزیر دفاع ترکیه موفقیت‌های ایران در مقابله با کرونا را تبریک گفتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «ژنرال حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه عصر امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا و درمان بیماران را تبریک گفت.

وزیر دفاع ترکیه در این تماس تلفنی ضمن گزارشی از آمار و روند گسترش ویروس کرونا در ترکیه و اقدامات نیرو‌های مسلح آن کشور از موفقیت‌های دولت و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در مدیریت و مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد و خواستار تبادل تجربه‌های موفق به دست آمده در عرصه‌های علمی، تخصصی و اجرایی بین نیرو‌های مسلح دو کشور در این زمینه شد.

سرلشکر باقری نیز در این تماس تلفنی گزارشی از آمار مبتلایان و بهبودیافتگان و آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و روند رویارویی و مبارزه با آن ارائه کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری ایران خاطرنشان کرد: با وجود آن که شیوع ویروس کرونا در جمهوری اسلامی ایران بعد از چین آغاز شد به رغم وجود تحریم‌های اقتصادی و دارویی ضد بشری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، به دلیل وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های قابل توجه سیستم بهداشت و درمان در جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان و همچنین مشارکت گسترده و نقش‌آفرینی‌های مؤثر نیرو‌های مسلح و دولت و حضور داوطلبانه بیش از یک میلیون نفر از بسیج مردمی، موفقیت‌های بزرگی تاکنون در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا حاصل شده است.

وی افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اقدامات بهداشتی و درمانی و انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی و تولید تجهیزات بهداشتی و درمانی، تاکنون هشت هزار بیمار کرونایی را بستری و درمان شده و علاوه بر سه هزار تخت بیمارستانی حدود ۱۱ هزار تخت نقاهتگاهی را آماده پذیرش بیماران کرده است و واحد‌های «ان. بی. اس» نیرو‌های مسلح نیز با استقرار در سه هزار نقطه از کشور در پاکسازی و ضدعفونی کردن مراکز، معابر عمومی و تأسیسات و ساختمان‌ها مشغول هستند.

سرلشکر باقری در پایان آمادگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجربیات موفق نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ویروس کرونا به نیرو‌های مسلح ترکیه و دیگر کشور‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها