فرمانده سپاه بابل خبر داد؛

راه اندازی ۷۵ کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی در بابل / فعالیت ۷۲۰ گروه جهادی

«مرتضی رمضانی» از راه اندازی ۷۵ کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی زیر نظرعلوم پزشکی در شهر بابل خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹ - 06April 2020

راه اندازی ۷۵ کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی در بابل / فعالیت ۷۲۰ گروه جهادیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «مرتضی رمضانی» فرمانده سپاه بابل در جمع خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین فرا رسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (اروحناه له فداه) با اشاره به اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه بابل در مدت قریب به ۲ ماه در سطح شهرستان برای مهار کرونا اظهار داشت: از زمانی شیوع کرونا ویروس در کشور بویژه بابل، سپاه شهرستان با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی و با سازماندهی تیم‌های پزشکی در کنار مردم قرار گرفت.

فرمانده سپاه بابل با اعلام اینکه ۷۲۰ گروه جهادی اعم از ۱۲۰ گروه جهادی شهری و ۶۰۰ گروه جهادی در روستا‌ها تا به امروز معابر، خیابان‌ها کلانتری‌ها، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، درب منازل و منازلی که بیماران کرونایی دارند، مشغول گندزدایی هستند، افزود: یک هزار ۸۰۰ سم پاش کوله‌ای و ۲۰۰ سم پاش خودرویی با صرف ۵ میلیون لیتر مواد ضدعفونی، برای گندزدایی بکارگیری شدند.

۸۵ درصد بابلی‌ها غربالگری کرونا شدند

رمضانی در ادامه با اشاره به سازماندهی حوزه‌های مقاومت با ۴۳ خانه بهداشت سطح شهرستان، از غربالگری ۸۵ درصدی مردم بابل خبر داد و اضافه کرد: کار خوبی که در شهر بابل انجام شد و این کار متفاوت از شهر‌های دیگر بود، اینکه بخش عمده غربالگری در نقاهتگاه تخصصی شهید سپهبد سردار سلیمانی بابل انجام گرفت که مردم با مراجعه به این کلینیک تخصصی که دارای آزمایشگاه و تجهیزات لازم است، تست کرونا میدهندو آزمایش یک ساعته انجام می‌شود و اگر کسی هم مشکلی داشت از همان کلینیک مستقیما به بیمارستان منتقل خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بابل از غربالگری کرونا در بخش‌ها و مناطق روستایی گفت و متذکر شد:‌ حوزه‌های مقاومت با همکاری پزشک خانواده و شبکه بهداشت آن دسته از بیماران کرونایی که نیاز به دارو یا بسته‌های معیشتی داشتند، شناسایی کرده  و در حال حاضر ۱۰۰۰ بسته معیشتی در حال توزیع است.

به گفته رمضانی ۲۶۰ بیمار کرونایی توسط گرو‌های جهادی و سر حلقه‌های طرح صالحین خدمات رسانی شدند.

توزیع ۵۰۰ هزار ماسک بهداشتی درب منازل / راه اندازی ۷۵ کارگاه ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی

رمضانی در بخش دیگری از سخنان به توزیع ۴ هزار ماسک بهداشتی و ۴۰۰ لیتر مواد ضدعفونی بین نانوایی‌های شهر اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ هزار ماسک بهداشتی تولید و درب منازل مردم توزیع شد.

فرمانده سپاه بابل از راه اندازی ۷۵ کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی زیر نظرعلوم پزشکی در شهر خبر داد و اعلام کرد:‌ ۳۴۵ خیاط بسیجی مشغول تولید ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی هستند که تا به امروز ۲ هزار ۹۰۰ گان به بیمارستان‌های بابل تحویل شد. همچنین هر پایگاه مقاومت تولید ماسک بهداشتی را زیر نظر مرکز بهداشت راه اندازی کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بابل از راه اندازی نقاهتگاه ۱۲۰ تختخوابه سردار شهید سلیمانی با همکاری مخابرات شهرستان هم خبر داد و افزود: با همکاری بیمارستان تخصصی شهید محلاتی نیروی زمینی سپاه تجهیزات و امکانات خوبی با حضور کادر درمانی تخصصی در این نقاهتگاه مستقر شد که رادیولوژی، سی تی اسکن و  آزمایش تست کرونا در کمترین زمان ممکن و یک ساعته در این کلینیک صورت می‌گیرد و دارو هم در اینجا رایگان توزیع می‌شود.

اهدای بسته‌های معیشتی به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد خانوارهای آسیب پذیر

رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط کرونایی به برخی از مشاغل و خانوار‌ها آسیب زد، از اهدای ۷ هزار بسته معیشتی بین بیماران کرونایی و خانوار‌های کم برخوردار خبر داد و اعلام کرد:‌ تاکنون ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال هزینه بسته‌های معیشتی به افراد نیازمند شد.

فرمانده سپاه بابل در بخش دیگری از سخنان به کشف انبار‌های احتکاری در این شهرستان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) هم اشاره کرد و افزود: ۲۴۳ هزار ۲۵۰ عدد انواع دستکش،۵ هزار و ۹۰۲ ماسک پرستاری، ۴ هزار و ۷۲۸ ماسک فیلتر دار، ۳ هزار ۶۰۰ محلول ضدعفونی و نیز ژل ضدعفونی، ساق دست و گان بیمارستانی و مایع ضدعفونی دست تقلبی و همچنین ۵۰ کیلو کش، انواع پارچه گان بیمارستانی، پارچه‌های برش خورده  ۲۰ هزار عدد ماسک بهداشتی و ۳ هزار عدد ماسک آماده برای فروش مجازی از محتکران کشف شد.

رمضانی از همکاری تنگاتنگ نیرو‌های بسیجی با ناجا در طرح فاصله گذاری اجتماعی هم گفت و متذکر شد: ‌مبادی ورودی و خروجی شهرستان توسط حوزه و پایگاه‌های مقاومت با همکاری نیروی انتظامی کنترل و از ورود افراد غیربومی هم جلوگیری می‌شود.

فرمانده سپاه بابل در پایان با بیان اینکه خدا را شاکریم که وضعیت ابتلا به کرونا در این شهرستان نسبت به روز‌های شیوع اول کووید ۱۹ سیر نزولی پیدا کرده است، ضمن تقدیر از مردم فهیم و شریف شهرستان خواستار شد:‌ همچنان نکات بهداشتی را رعایت کرده و از تردد‌های غیرضروری پرهیز کنند و در خانه‌های خود بمانند تا ان شاءالله بتوانیم با قطع زنجیره انتقال کرونا، دوباره مردم به زندگی و کسب و کار عادی خود برگردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار