یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

احیای فرهنگ «دفاع مقدس» با «ایثار» مدافعان سلامت

سفیدپوشان کشورمان با وجود تمام کمبودها و تحریم‌ها همچون رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس با صبر و ایستادگی در برابر ویروس منحوس کرونا به مقابله می‌پردازند و در این راه تنها به دنبال اجرای وظیفه انسانی خود و نجات جان مردم هستند.
کد خبر: ۳۹۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ - 07April 2020

مومگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سمانه حسن‌خانی؛ کادر درمانی بیمارستان‌های سراسر کشور این روزها در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند؛ مدافعان سلامت امروز رسالت و تعهد زیادی نسبت به سلامت جامعه دارند و در این راستا سلامتی خود را به خطر انداختند.

سفیدپوشان کشورمان با وجود تمام کمبودها، کاستی‌ و تحریم‌ها همچون رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس با صبر و ایستادگی در برابر این ویروس منحوس به مقابله می‌پردازند و در این راه تنها به دنبال اجرای وظیفه انسانی خود و نجات جان مردم هستند.

تیم‌های درمانی کشورمان در شرایطی که ویروس مرموز کرونا هر روز چهره ای جدید از پیچیدگی‌های خود را نشان می‌دهد و تحریم‌های دشمنان از ورود برخی‌ داروها و تجهیزات پزشکی به کشور جلوگیری می‌کنند هر روز نمایی از فداکاری و ایثار خود را در عرصه خدمت به کشور و نجات جان هم‌وطنانمان نشان می‌دهند.

امروز مردم هم همچون گذشته که قدردان رزمندگان دفاع مقدس بودند؛ قدرشناس خدمات کادر درمانی بیمارستان‌ها هستند و بیش از گذشته نسبت به سختی کار آن‌ها و خدماتی که این قشر به جامعه ارائه می دهند، آگاه شده اند.

همزمان با انتشار اخبار مختلف مبنی بر دزدی ماسک دیگر کشورها توسط آمریکا که خود را قدرت برتر در دنیا می‌داند مردم ایران در قالب گروهای جهادی اقدام به تولید ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی و گان برای کادر درمانی می‌کنند.

ملت ایران همچون دوران دفاع مقدس برای مبارزه با ویروس کرونا با اتحاد و همدلی گرد هم آمدند و با رعایت نکات بهداشتی در کنار کادر درمانی و در پشت خط مقدم فعالیت می‌کنند.

روحانیون که روزگاری در دفاع مقدس نقش آفرینی می‌کردند امروز با حضور در بیمارستان‌ها در قسمت‌های مختلف اقدام به کمک و ارائه خدمات به بیماران کرونایی می‌کنند و یکی از دلایلی که کشور ما توانسته با این ویروس منحوس که دنیا را فراگرفته مقابله کند انسجام و همدلی در برابر این ویروس است.

امروز ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین در کنار دولت علاوه بر برگزاری رزمایش‌های مختلف برای ضدعفونی معابر و خیابان‌ها تمامی تجهیزات بیمارستانی خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار داده‎اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم با تشکر صمیمانه از وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی و مجموعه دست‌اندرکاران پزشکی کشور در مواجهه و مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کردند: «این زحمات بسیار با ارزش، جایگاه جامعه‌ی پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد که برده است و اجر و ثواب الهی را به دنبال خواهد داشت.»

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم در پیامی از مجموعه تلاش‌های کادر درمانی کشور، نیرو‌های مسلح، بسیجیان و مردم در مسیر مبارزه با کرونا قدردانی کرد و گفت: «ایثار، مجاهدت و نوع‌دوستی در مراکز درمانی کشور و نیروهای مسلح، صحنه‌های نابی را رقم زده است که یادآور دلاورمردی‌های رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس است؛ مجاهدت مردان و زنان سفیدپوش بهداشت و درمان که با تلاش شبانه‌روزی خود در صحنه خطیر مبارزه با ویروس کرونا خطرها به جان خریده‌اند تا جان انسانی را نجات دهند.»

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها