ترامپ در پی شیوع ویروس کرونا هشدار داد؛

آمریکا هفته سختی پیش رو دارد

رئیس‌جمهوری آمریکا درباره افزایش موج بیماری کرونا طی هفته آتی هشدار داد و در عین حال دموکرات‌ها را متهم کرد که می‌خواهند از بحران موجود بهره برداری سیاسی کنند.
کد خبر: ۳۹۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ - 07April 2020

آمریکا هفته سختی پیش رو داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‌پرس، شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا با ثبت ۸۹۱ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۰ هزار و ۵۲۴ نفر افزایش یافت.

در همین راستا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید هشدار داد که «هفته سختی پیش رو داریم» و ممکن است شرایط سخت طولانی‌تر شود.

به گفته وی اوضاع در ایالات نیویورک و نیوجرسی از سایر نقاط آمریکا وخیم‌تر است و تمرکز بر روی این مناطق خواهد بود.

وی همچنین از انتقال بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس به بخش ویژه مراقبت‌های پزشکی ابراز تاسف کرد؛ جانسون ۱۱ روز پیش به کرونا مبتلا شد و اکنون وضعیت نامساعدی دارد.

به گفته ترامپ، برای مقابله با کرونا ۳ هزار کادر پزشکی و درمانی به نیویورک اعزام شده‌اند و تیم‌های مهندسی نیز برای احداث ۲۲ بیمارستان صحرایی در ۱۸ ایالت مشغول کار هستند.

وی همچنین با لحنی طلبکارانه مدعی شد: وقت آن رسیده که چین به ما کمک کند و خوشبختانه دارند این کار را می‌کنند؛ اگر هم این کار را نکنند مشکلی نیست، اما ما قرارداد امضا کردیم و این کار را با حسن‌نیت انجام دادیم و اکنون وقت آن رسیده که مزرعه‌داران و کارخانه‌دارهایمان سود ببرند.

ترامپ همچنین بار دیگر دموکرات‌ها را متهم کرد که به کل ماجرای کرونا به چشم یک مسئله انتخاباتی نگاه می‌کنند و می‌خواهند تا جایی که امکان دارد او را بد جلوه دهند؛ به ادعای ترامپ، دموکرات‌ها به‌دنبال پیروزی در انتخاباتی هستند که به‌دلیل عملکرد بالای دولت وی به ویژه از جنبه اقتصادی، قادر به پیروزی در آن نیستند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها