طلبه‌ای پاکستانی که در جمع رزمندگان فاطمیون آسمانی شد

«شهید محمدحسین مومنی صرفی» از جمله رزمندگان پاکستانی بود که پس از آشنایی با لشکر فاطمیون، به عنوان مبلغ در جمع آنان حضور یافت و در همان لشکر نیز به فیض شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۳۹۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۱ - 17April 2020

روایت پدر از شهادت طلبه پاکستانی فاطمیون در سوریهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «شهید محمدحسین مومنی صرفی» متولد سال ۱۳۷۲ در پاکستان بود که از دو سالگی به همراه خانواده‌اش به قم مهاجرت کرد.

وی همچون پدربزرگ پدرش که از روحانیون حوزه علمیه قم بود، خود نیز به دنبال تحصیل علوم دینی به حوزه علمیه رفت و با حمله تکفیری‌ها به حرم اهل بیت (ع) در سوریه، به همراه نیرو‌های فاطمیون به سوریه اعزام شد تا اینکه در ۱۶ فروردین سال ۱۳۹۶ در حماه سوریه به شهادت رسید.

«احمد مومنی صرفی» پدر شهید «محمدحسین مومنی صرفی» در گفت‌وگویی با مرکز رسانه‌ای فاطمیون با اشاره به مهاجرت خانواده وی به ایران اظهار داشت: ما اصالتا متعلق به بجستان در نزدیکی کشمیر هستیم. پدرم زمانی که برای درس حوزوی به نجف رفت، امام خمینی (ره) هم در نجف بود و من همان زمان به دنیا آمدم. پدر هر زمان به کلاس درس می‌رفت من را هم با خودش می‌برد و توفیق بود قبل از انقلاب اسلامی ایران، امام را در نجف زیارت کنیم و با افکار و روحیه و نظراتش آشنا شویم.

وی تصریح کرد: از همان زمان حوزه علمیه قم پررنگ شد و بسیاری از علما به ایران آمدند. از جمله پدر من به ایران آمد و توفیق شد من هم در حوزه علمیه قم باشم و پسرم با اینکه در رشته ریاضی فیزیک با معدل ۱۹ توانست دیپلم بگیرد، ولی علاقه‌ای که داشت باعث شد به حوزه بیاید و دروس حوزوی بخواند.

این پدر شهید با اشاره به نحوه آشنایی فرزندش با لشکر فاطمیون بیان کرد: سطح سه بود که با طلابی از افغانستان و مسوولین فاطمیون آشنا شد و به سوریه رفت. بنا بود به عنوان مبلغ، خدمات فرهنگی انجام دهد. ماموریت اول را به نحو احسن انجام داد. زمانی که برگشت احساس کردم تب و تاب دیگری دارد و به دنبال این بود باز هم برود.

وی تصریح کرد: پسرم می‌گفت فاطمیون از جهت مبارزه موفق عمل می‌کنند و پیشقدم هستند و چون بیشتر فاطمیون اهل ذکر و قرآن و نماز هستند از بودن با فاطمیون احساس خرسندی می‌کرد. بار آخر اطلاع داد که به سوریه می‌رود. مدت ۴۵ روز ماموریتش را کامل کرد و حتی چند روز بیشتر ماند. عملیاتی صورت گرفت که در آن شرکت کرد.

مومنی با اشاره به نحوه شهادت فرزندش گفت: زمانی که به سوریه رفتم از همرزمان شهید شنیدم که به شهید مومنی می‌گفتیم شما مبلغ هستید نیاز نیست به خط مقدم بروید. یک روز قبل شهادت وصیتنامه‌اش را نوشته بود. در عملیات افرادی به شهادت رسیده و افرادی زخمی شدند، در حال کمک به زخمی‌هایی بود که نمی‌توانستند به عقب بیاورند که مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی گفت: وقتی منطقه دوباره به دست فاطمیون افتاد به دنبال پیکر شهدا رفتند که گویا برخی پیکر‌ها بودند و پیکر محمدحسین به دست تکفیری‌ها افتاده بود، ان‌شاءالله که خداوند این قربانی را از ما قبول کند و تمام شهدا را با سیدالشهدا (ع) و دیگر شهدای اسلام محشور کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار