سوریه:

اروپایی‌ها بجای حرف، عمل کنند و به تحریم‌های ظالمانه پایان دهند

وزارت خارجه سوریه مقامات اتحادیه اروپا را مسئول تحریم‌های این اتحادیه علیه مردم سوریه در زمان حساس شیوع کرونا دانست و تأکید کرد که اظهارات آن‌ها باید عملی شود.
کد خبر: ۳۹۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ - 07April 2020

اروپایی‌ها بجای حرف، عمل کنند و به تحریم‌های ظالمانه پایان دهندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت خارجه سوریه به اظهارات برخی از مقامات اتحادیه اروپا که خواهان کاهش تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه دولت و مردم سوریه شده بودند، واکنش نشان داد و گفت که اینگونه اظهارات در صحنه عمل محقق نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه گفت که اتحادیه اروپا شریک اصلی تا به امروز به رغم خطراتی که کرونا دارد، در محاصره سوریه بوده است.

وزارت خارجه سوریه با بیان این که مردم این کشور از تحریم‌های ظالمانه سختی‌های زیادی دیده‌اند، تأکید کرد که دمشق به آن دسته از کشور‌ها و سازمان‌ها که خواهان لغو فوری و بدون پیش‌شرط همه تحریم‌های آمریکا و اروپا هستند ملحق می‌شود. تحریم‌هایی که به دلیل اغراض سیاسی وضع شده و نقض آشکار قوانین انسانی بین‌الملل و جان انسان‌ها را به خطر انداخته است.

دمشق تأکید کرد که اظهارات اروپایی‌ها هرگز نمی‌تواند از آن‌ها در برابر این تحریم‌ها که مانع از تلاش‌ها در راستای فراهم نمودن ولایل و امکانات لازم جهت مقابله با ویروس کرونا است، سلب مسئولیت کند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ با آغاز درگیری‌های داخلی در این کشور از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم شده است و اخیرا شیوع کرونا دراین کشور جنگ‌زده، نگرانی از افزایش تلفات در اثر بیماری کووید۱۹ به دلیل تحریم‌ها و محاصره را افزایش داده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار