حمله ائتلاف سعودی به نزدیکی دو مرکز قرنطینه در یمن

کمیته عالی وزارتی مبارزه با کرونا در یمن از اقدامات ائتلاف سعودی در راستای انتشار ویروس کرونا در یمن خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ - 08April 2020

حمله ائتلاف سعودی به نزدیکی دو مرکز قرنطینه در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته عالی وزارتی مبارزه با کرونا در یمن، امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی اطراف مراکز مخصوص قرنطینه را در این کشور هدف قرار دادند.

پیش‌تر، سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز با اشاره به تلاش ائتلاف عربستان برای انتقال ویروس کرونا به یمن، کشورهای عضو ائتلاف را مسئول این اقدام دانسته بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، کمیته عالی وزارتی مبارزه با کرونا در یمن در این خصوص گفت: جنگنده‌های ائتلاف طی ساعات گذشته اطراف مرکز قرنطینه مدرسه «المحجبه» در شهر عفار (استان بیضاء -جنوب یمن) را هدف قرار دادند.

این کمیته همچنین گزارش کرد که نیروهای وابسته به ائتلاف اطراف یک مکان مخصوص قرنطینه هدایت‌کنندگان قطار را در همان شهر هدف قرار داده است.

کمیته وزارتی مبارزه با کرونا ضمن محکوم کردن اقدام ائتلاف گفت که این طرح متجاوزان در راستای انتشار کرونا در یمن صورت گرفته است.

این کمیته ادامه داد: کشورهای متجاوز با افزایش پرواز‌ها به یمن و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و فرستادن یمنی‌ها از عربستان به یمن در تلاش هستند، ویروس کرونا را به یمن وارد کنند.

در همین ارتباط، ده‌ها یمنی با به راه‌انداختن تجمع اعتراضی در جنوب یمن علیه ورود نیروهای ائتلاف سعودی، تهدید کردند که اگر پروازهای مربوط به انتقال نیروهای ائتلاف به یمن لغو نشود، «انقلاب» خواهند کرد.

کشور یمن تاکنون مورد مشکوک ابتلا به کرونا ثبت نکرده است، این در حالی است کشور عربستان سعودی بشدت درگیر ویروس کروناست و روزانه از ابتلای چندین شهروند خود به این ویروس خبر می‌دهد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها