«بانوان طلایه‌دار شفا» مروجان سلامت اجتماعی می‌شوند

نشست هم‌اندیشی طرح «راویان سلامت» به منظور بررسی طرح «بانوان طلایه‌دار شفا» به عنوان مروجان سلامت اجتماعی برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ - 08April 2020

«بانوان طلایه دار شفا» مروجان سلامت اجتماعی می‌شوندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست هم‌اندیشی طرح «راویان سلامت» با هدف حضور حداقل یک راوی سلامت در خانواده و در مجموع جامعه به منظور هدایت اولیه اعضای خانواده و البته جامعه در هنگام بحران‌ها (هدایت، روانی، اخلاقی، جسمی و ...) با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، «مینو اصلانی» رییس سازمان بسیج زنان کشور و خانم‌ها «بیابانی»، «افضلی» و «عزیزی» دبیران شورای عالی نظام پرستاری، «کوهساریان» و ...برگزار شد.

مجتهدزاده در این نشست با اشاره به صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر لزوم سازماندهی خدمات نیروهای مسلح به مردم در زمینه مقابله با ویروس «کرونا» در قالب قرارگاه «بهداشتی درمانی» با توجه به قرائنی که احتمال «حمله بیولوژیکی» بودن این رویداد را می‌دهد بر لزوم اجرایی شدن طرح «بانوان طلایه‌دار شفا» تاکید کرد.

مجتهدزاده تصریح کرد: بحران اخیر در کشور نشان داد که با وجود آمادگی و جانفشانی نیروهای متخصص در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی در میان عموم مردم ما نیاز به گروه‌های هدایت‌گر داریم که بتواند حداقل در میان خانواده خویش زمینه‌های سلامت روانی رفتارهای دگرخواهانه در هنگام بحران‌ها و... را فراهم آوردند.

وی گفت: طرح «بانوان طلایه‌دار شفا» با رویکرد شبکه‌سازی می‌کوشد تا ضمن شناسایی نیروهای علاقمند و نیروهای تخصصی در زمان دفاع مقدس و نیروهای متخصص جهادی جوان امروز یک شبکه مروج سلامت اجتماعی را با رویکرد هدایت اجتماعی در هنگام بحران‌های سلامت ایجاد کند.

در ادامه این نشست شیوه اجرایی این طرح توسط حاضرین بررسی شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار