مدیر امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

هنرمند انقلابی باید دغدغه‌مند و آرمانگرا باشد

«روح‌الله ایرانمهر» گفت: هنرمند انقلابی می‌بایست دغدغه‌مند و آرمانگرا باشد و ورای شناخت درست از اهداف و ماهیت انقلاب و تحلیل درست حوادث و وقایع در جهت تبیین آن گام بردارد.
کد خبر: ۳۹۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ - 08April 2020

هنرمند انقلابی باید دغدغه‌مند و آرمانگرا باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «روح‌الله ایرانمهر» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهید «سید مرتضی آوینی» و بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه هنر تجلی اندیشه‌ها، عواطف و احساسات نیرومندی است که انسان آنها را تجربه کرده است، اظهار داشت: این تجلی ظاهری به وسیله خط‌ها، رنگ‌ها، حرکات و اشارات، اصوات و کلمات صورت می‌پذیرد.

ایرانمهر ادامه داد: هنر انقلابی با توجه به این تعریف، هنر مدافع ارزش‌هایی است که در جریان انقلاب شکل گرفته‌ است و این ارزش‌ها را مطالبه و در راستای تبیین آن می‌‌کوشد.

وی افزود: هنرمند انقلابی می‌بایست دغدغه‌مند و آرمانگرا باشد و ورای شناخت درست از اهداف و ماهیت انقلاب و تحلیل درست حوادث و وقایع در جهت تبیین آن گام بردارد.

این مسئول ادامه داد: امروز با توجه به هجمه وسیع جبهه استکبار در حوزه فرهنگ و استفاده از ابزار هنر به شکل حرفه ای و با سرمایه‌گذاری بسیار زیاد برای خلق آثار هنری کاذب جهت مقابله با انقلاب اسلامی، نیازمند هنرمندانی انقلابی در خط مقدم جبهه فرهنگی برای خلق آثار هنری صادق هستیم.

وی در ادامه استان مازندران را از استان‌های دارای استعدادهای ناب هنری در رشته‌های مختلف هنری برشمرد که بخش اعظم آنها روحیه انقلابی و جهادی و احساسات پاک و ناب برگرفته از تعالیم روح‌بخش اسلام، پیشگام در تولید و خلق آثار هنری هستند.

ایرانمهر با بیان اینکه مسئولین امر چه در جایگاه سیاستگذاری و چه در جایگاه حمایتی نتوانستند پابه پای این عزیزان گام بردارند، حمایت هدفمند و اصولی از آثار هنری را در گرو سیاستگذاری درست و اصولی و هدفمند توسط شورای سیاستگذاری با بهره‌گیری از توان و نظر دستگاه‌های مختلف متولی امور فرهنگی و هنری برشمرد.

این مسئول افزود: در مرحله اجرایی نیز هم‌افزایی دستگاه‌های منجر به شناسایی هنرمندان بیشتر و بهتر از سرتاسر استان و حمایت اصولی در جهت خلق آثار حرفه ای و شاخص و تراز اول در سطح ملی و بین المللی خواهد شد؛ چرا که جایگاه واقعی و ارزش هنری و حرفه ای برخی از هنرمندان استان فراتر از سطوح استانی است که متاسفانه به‌دلیل عدم حمایت توسط متولیان استانی به جایگاه واقعی‌شان دست نیافتند.

ایرانمهر وضعیت اقتصادی هنرمندان را در شرایط کنونی قصه پرغصه ای دانست و افزود: بنده به شخصه از این بابت شرمنده این عزیزان هستم به‌ویژه در این ایام که به‌دلیل محدودیت‌های اعمال شده عملا بعضی از فعالیت‌های هنری متوقف شده و بعضی از آثار هم امکان به نمایش گذاشته شدن برای آنها وجود ندارد.

این مسئول گفت: مدیریت هنری و امور سینمایی دفاع مقدس مازندران به عنوان یکی از متولیان هنر انقلاب و مشخصا دفاع مقدس، سعی در شناسایی هنرمندان انقلابی و یا با رویکرد انقلابی و ملی و همچنین حمایت از تولید و انتشار آثار در این حوزه دارد.

وی یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط این مدیریت را در سال‌های اخیر معرفی آثار و هنرمندان انقلابی به نهادها و افراد موثر و جلب حمایت و مشارکت آنان جهت تولید آثار هنری فاخر و ارزشی و به طبع آن رشد و نمو هنرمندان انقلابی در بستری حرفه ای برشمرد.

ایرانمهر برپایی نمایشگاه آثار اولین سمپوزیوم نقاشی دفاع مقدس مازندران را یکی از برنامه‌های هفته هنر انقلاب عنوان کرد و گفت: قرار بود از برگزیدگان طی ویژه برنامه ای به این مناسبت تقدیر بعمل آید که متاسفانه به‌دلیل شرایط فوق الذکر، به زمان نامعلوم دیگری موکول شده است.

وی ادامه داد: اما علیرغم شرایط خاصی که در آن قرار داریم هنرمندان دغدغه‌مند و انقلابی‌مان در حوزه‌های مختلف در حد امکان در حال تولید آثار و نمایش از طریق فضای مجازی هستند.

این مسئول افزود: دستگاه‌های اجرایی هم در شرایط کرونایی امروز اقدامات خوبی از طریق راه اندازی کمپین‌ها و جشنواره‌ها در فضای مجازی آغاز نمودند ولیکن حمایت مادی از آثار تولیدی و کمک جهت نشر حداکثری آثار در فضای مجازی و صداو سیما و انعقاد قرارداد جهت تولید آثار پس از اتمام دوران قرنطینه خانگی می‌تواند در این شرایط ویژه کمک حال هنرمندان متعهد و انقلابی استان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها