پرواز هواپیما‌های آمریکا بر فراز پایتخت عراق و استان بابل

شبکه تلویزیونی المیادین لبنان از گشت‌زنی هواپیما‌های آمریکا در آسمان جنوب شهر بغداد و استان بابل خبر داد.
کد خبر: ۳۹۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ - 08April 2020

پرواز هواپیما‌های آمریکا بر فراز پایتخت عراق و استان بابلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، شبکه تلویزیونی المیادین لبنان چهارشنبه (۲۰ فروردین) از پرواز و گشت‌زینی هواپیما‌های آمریکا در آسمان شهر بغداد، پایتخت عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، هواپیما‌های آمریکایی (به نوع هواپیما‌ها اشاره‌ای نشده است) در آسمان جنوب بغداد و منطقه جُرف الصخر» استان بابل (۴۰ کیلو متری جنوب غربی بغداد) رؤیت شده است.

وزارت خارجه آمریکا اخیراً گفته است که به رغم درگیری این کشور با کرونا و تبعات شیوع آن، از نیرو‌های مقاومت و تحرکات آن‌ها در عراق غافل نیست و نیرو‌های مورد حمایت ایران را رصد می‌کند.

به دنبال تصویب طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور که بعد از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین سازمان الحشد الشعبی عراق صورت گرفت، آمریکا از بیم واکنش گروه‌های مقاومت از جمله الحشد الشعبی، برخی پایگاه‌ها و پادگان‌ها را تخلیه کرده و تحویل داده است.

آمریکا طی دو هفته گذشته برای حمایت از نیرو‌های خود، بدون اجازه بغداد اقدام به استقرار سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در برخی پایگاه‌ها در عراق کرده است؛ مسئله‌ای که برخی از سیاسیون و احزاب عراق آن را نقض حاکمیت ملی این کشور دانسته اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها