مدیرکل سازمان بهداشت جهانی انتقادات ترامپ را رد کرد

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی از عملکرد این نهاد بین‌المللی در مقابله با شیوع ویروس کرونا در واکنش به انتقادات شدید رئیس جمهور آمریکا دفاع کرده است.‌
کد خبر: ۳۹۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ - 09April 2020

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی انتقادات ترامپ را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، تدروس آدهانون قبریسوس مدیر کل سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه در واکنش به انتقادات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از عملکرد این سازمان در مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان دفاع و حمایت کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ سه شنبه به شدت از عملکرد سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و این سازمان را به تمرکز بیش از حد بر چین و ارائه توصیه های نادرست در زمان شیوع ویروس کرونا متهم کرده است.

ترامپ همچنین تهدید کرده است که واشنگتن تامین مالی سازمان بهداشت جهانی را متوقف خواهد کرد.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی خواستار اتحاد و جلوگیری از سیاسی شدن بحران بهداشت و سلامت جهانی شد و به طور خاص از آمریکا و چین خواست تا رهبری صادقانه‌ای را نشان دهند.

وی گفت: انتظار دارم که ایالات متحده همچنان به تامین منابع مالی خود از سازمان بهداشت جهانی ادامه دهد.

ترامپ و دولتش انتقادات شدیدی را نسبت به عملکرد سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده‌اند. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره گفت: واشنگتن در حال بازنگری در تامین مالی این سازمان است. سازمان بین‌المللی در حال سوء استفاده از پول مالیات دهندگان آمریکایی هستند تا به اهداف خودشان دست یابند.

وی با تغییر رئیس سازمان بهداشت جهانی در شرایط کنونی مخالفت کرده است. آمارهای آمریکا نشان می دهد که ایالات متحده در سال 2019 میلادی حدود 400 میلیون دلار به سازمان بهداشت جهانی کمک کرده است که این رقم دو برابر بیشتر از دومین کشور بزرگ کمک کننده به این سازمان به شمار می رود.

آمارهای سازمان بهداشت جهانی نیز نشان می دهد آمریکا 15 درصد بودجه سازمان بهداشت جهانی را تامین می‌کند.

ترامپ سه‌شنبه در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: میزان پرداختی چین به سازمان بهداشت جهانی یک بخش بسیار ناچیز در مقایسه با واشنگتن است و این مساله اصلا قابل قبول و منصفانه نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار