صیاد دل‌ها/ بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت شهادت «صیاد شیرازی»:

شهید «صیاد شیرازی» حماسه مردی که باید خوانده و نوشته شود

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به‌مناسبت 21 فروردین بیست و یکمین سالروز شهادت امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۹۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ - 09April 2020

شهید «صیاد شیرازی» مایه مباهات و افتخار یادگاران دفاع مقدس بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت 21 فروردین بیست و یکمین سالروز شهادت امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» سرباز صادق و فداکار دین و قرآن و مردانه مردی که الگوی صبر و متانت بود  در ۲۱ فروردین ماه ۱۳۷۸ در حوالی خانه‌اش مورد سوء قصد عوامل تروریست قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید صیاد شیرازی نظامی مؤمن و پارسا و پرهیزکار بود که خود را سرباز اسلام و امام زمان (ع) می‌‏دانست و وفای او به ولایت و اطاعتش از حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، زبانزد دوست و دشمن بود.

حماسه‌مردی که ایستادگی اش در صحنه نبرد با دشمن، خود کتابی است که باید بارها و بارها نوشته و خوانده شود. بی‌شک نقش بی‌بدیل و بارز این شهید بزرگ در طراحی و فرماندهی عملیات‌های بزرگ در دوران هشت سال دفاع مقدس و خلق پیروزی‌های بی‌شمار او را در صف بهترین مردان مرد روزگار قرار داد.

این شهید بزرگ که مقام معظم رهبری در پیامش اینگونه از او یاد کرده است: «خطر مرگ کوچک‌تر از آن است که بندگان صالح خدا را از راه او بازگرداند و عشق به منال دنیوی حقیرتر از آن است که در دل نورانی شایستگان جایی بیابد، کوردلان منافق بدانند که با این جنایت‌ها روز به روز نفرت ملت ایران از آنان بیشتر خواهد شد و خون مردان پاکدامن و پارسا همچون صیاد شیرازی و شهید لاجوردی بدنامی و سیاهرویی آنان را در تاریخ و در دل این ملت همیشگی خواهد کرد...» حماسه در حماسه شکوه آفرید و مانند خورشید درخشان در تاریخ جاودانه شد.

شهید صیاد شیرازی ابرمرد جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و امیر دلهای بیقرار و شخصیت‌ برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است که با جایگاه اثرگذار خود در حوزه دفاعی و نظامی کشور اقدامات پربرکت و ماندگار داشته است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» این مناسبت را که امسال با سالروز ولادت مهدی موعود (عج) و روز سربازان گمنام امام زمان تقارت یافت، گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها