مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم خبر داد؛

خدمت‌رسانی 3 هزار نیروی جهادی در قالب ۲۶۰ گروه در قم

«علی دستوری» گفت: ۳ هزار نفر در قالب ۲۶۰ گروه جهادی پایگاه محور و جغرافیامحور در قم فعال هستند.
کد خبر: ۳۹۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ - 10April 2020

۳۰۰۰ نیروی جهادی در قالب ۲۶۰ گروه  در قم خدمت رسانی می‌کنند«علی دستوری» مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: گروه‌های جهادی خواهر و برادر متشکل از بسیج طلاب، بسیج اقشار و اصناف، بسیج محلات، دانشجویی، دانش آموزی و ... در هماهنگی مشترک بین این سازمان و دانشگاه علوم پزشکی، طی هفته‌های اخیر به صورت شبانه روزی در موضوع کرونا به میدان آمدند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶۰ گروه جهادی پایگاه‌محور و جغرافیامحور در سطح استان قم فعالیت دارند که نسبت به دو سال و نیم قبل که ۵۰ گروه جهادی در قم فعال بود، افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مسئول بسیج سازندگی قم تصریح کرد: هر پایگاه بسیج یک گروه خدمت رسان ۵ تا ۱۰ نفره و گروه‌های جغرافیامحور نیز گروه‌های ۱۰ نفره به بالا را تشکیل می‌دهند و در حال حاضر ۳۰۰۰ نفر در گروه‌های جهادی قم در حال خدمت رسانی هستند.

وی محور‌های ۶ گانه خدمت رسانی گروه‌های جهادی را فنی و عمرانی، بهسازی مساجد و مدارس، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و کار آفرینی و بویژه بهداشت و درمان نام برد و افزود: گروه‌های جهادی در سطح گسترده‌ای در موضوع بهداشت و درمان و تهیه شوینده‌ها و ضد عفونی معابر و اماکن عمومی با بودجه خودشان و کمک‌های خیرین اقدام می‌کنند.

دستوری ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ کارگاه تولید ماسک با تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک بهداشتی در سطح استان به همت گروه‌های جهادی فعال است و تاکنون ۳۰۰ هزار ماسک تولیدی این کارگاه‌ها بین مراکز درمانی و عموم مردم بخصوص اهالی مناطق آسیب پذیر توزیع شده است.

وی توزیع سبد‌های معیشتی را بخش دیگری از فعالیت گروه‌های جهادی برشمرد و تصریح کرد: روزانه حدود ۱۰ هزار بسته معیشتی هر یک با ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار تومان بین خانواده‌هایی که به سبب تعطیلی ناشی از کرونا متحمل مشکلات شده اند، توزیع می‌شود که در مجموع هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد تومان را شامل می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان قم با اشاره به طبخ و توزیع غذای روزانه ویژه کادر درمانی و بیماران توسط گروه‌های جهادی افزود: ایجاد تونل‌های ضدعفونی خودرو در قم و پردیسان و ورودی‌های شهر قم و نیز یاری رسانی به کادر درمانی در اقداماتی همچون تب سنجی، حضور در ۱۷ درمانگاه سطح استان و سامانه مشاوره کرونایی ۴۰۳۰ و همچنین مشارکت با نیروی انتظامی در بحث کرونا، نمونه‌های دیگر فعالیت گروه‌های جهادی است که البته زمینه این همکاری، با آموزش ۱۱۰۰ تن از بسیجیان فراهم شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از طلاب جهادی نیز در آرامستان بهشت معصومه (س) مستقر شدند و با توجه به حساسیت شیوع ویروس کرونا، در زمینه غسل و کفن و نماز میت و دفن اموات کرونایی فعالیت می‌کنند.

دستوری خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی استان قم علاوه بر موضوع اخیر کرونا، ساماندهی گروه‌های جهادی و کمک به سیل زدگان استان لرستان و خوزستان و ساخت وساز مسکن سیل زدگان در این دو استان و همچنین کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه را در کارنامه خود داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها