دفع حملات داعش توسط الحشد الشعبی در شمال عراق

عناصر گروه تروریستی داعش به یک ایست‌وبازرسی متعلق به نیرو‌های سازمان الحشد الشعبی در اطراف شهر «طوزخورماتو» حمله کردند که نیرو‌های الحشد این حمله را دفع کردند.
کد خبر: ۳۹۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹ - 10April 2020

دفع حملات داعش توسط الحشد الشعبی در شمال عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یک منبع امنیتی عراق از حمله عناصر گروه تروریستی داعش به ایست‌وبازرسی متعلق به نیرو‌های سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) خبر داد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری آناتولی گفت که عناصر داعش به سمت ایست‌وبازرسی الحشد الشعبی در اطراف شهر «طوزخورماتو» در استان صلاح الدین (شمال عراق) حملات راکتی انجام دادند.

وی تأکید کرد که پس از این حملات راکتی، حمله زمینی عناصر داعش به نیرو‌های الحشد آغاز شد. در پی این حملات، دو نفر از نیرو‌های الحشد به شهادت رسیدند.

این منبع تصریح کرد، نیرو‌های الحشد الشعبی نیز ضمن دفع حملات عناصر داعش، دو نفر از آنان را نیز از پای درآوردند.

پایگاه خبری وابسته به الحشد الشعبی هم خبر داد، لشکر ۵۲ این سازمان مورد حمله عناصر داعش قرار گرفته است.

این پایگاه تأکید کرد که محل دقیق درگیری نیرو‌های الحشد با داعش در نزدیکی فرودگاه نظامی «حلیوه» بوده است.

این پایگاه، اما هیچ آماری از تلفات این درگیری منتشر نکرد.

اخیرا عناصر داعش به ویژه در منطقه بین استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیاله (شرق عراق) معروف به «مثلث مرگ» دست به حملات پراکنده‌ای می‌زنند.

در همین ارتباط، «علی الحسینی» یکی از مقامات ارشدالحشد الشعبی عراق با اشاره به همکاری داعش و واشنگتن در این کشور، تاکید کرد که عقب نشینی آمریکا از عراق دستاورد‌های بسیار بزرگ برای عرصه امنیتی در عراق همراه خواهد داشت.

وی حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق را موجب طولانی‌تر شدن عمر گروه‌های تروریستی خواند و گفت: «آمریکا بزرگ‌ترین حامی این گروه‌هاست از همین رو با خروج آخرین نظامی آمریکایی از عراق بقایای داعش هم تمام خواهند شد».

الحسینی گفت: «واشنگتن چه بسا پس از عقب نشینی از عراق به همان بازی متوسل شود که سال ۲۰۱۴ با تحریک هسته‌های داعش برای انجام حملاتی در گوشه و کنار بازی کرد تا امنیت عمومی را مختل کنند، اما این نقشه‌ها با حضور نیرو‌های امنیتی و الحشد الشعبی دیگر فایده‌ای نخواهد داشت».

پارلمان عراق اواسط دی ۱۳۹۸ مصوبه خروج نظامیان ائتلاف آمریکایی از عراق را تصویب کرد. ملت عراق هم به دنبال حمله دی ماه گذشته آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد و ترور شهدای مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق با برپایی راهپیمایی بزرگ بر ضرورت خروج هر چه سریع‌تر نیرو‌های خارجی از کشورشان و بازگشت امنیت به عراق تاکید کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار