نماینده پارلمان لبنان: اسرائیل شر مطلق و تعامل با آن حرام است

عضو فراکسیون «التنمیة و التحریر» لبنان به مناسبت سالروز تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک این کشور در آوریل ۱۹۹۶، این رژیم را شر مطلق خواند.
کد خبر: ۳۹۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ - 10April 2020

نماینده پارلمان لبنان: اسرائیل شر مطلق و تعامل با آن حرام استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی خریس» عضو فراکسیون «التنمیة و التحریر» (توسعه و آزادسازی) در پارلمان لبنان، گفت که رژیم صهیونیستی شر مطلق است.

خریس رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب جنایت‌های ضدبشری شبیه ویروس کرونا دانست و گفت که این رژیم در لبنان جنایت‌های ضدبشری مرتکب شد که هیچ انسان و موجودی از جنایت‌های آن در امان نبود.

این نماینده پارلمان لبنان در مصاحبه با شبکه العهد درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در آوریل ۱۹۹۶ گفت: این تاریخ هرگز از حافظه ملت و مقاومت قهرمان آن پاک نخواهد شد.

وی افزود: «من بار دیگر تأکید می‌کنم که اسرائیل شر مطلق است و تعامل با آن حرام است، ما در حمایت از مقاومت ثابت قدم بوده و به مقابله با وحشی‌گری صهیونیست‌ها و کسب پیروزی‌ها ادامه خواهیم داد».

تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در روز ۱۱ آوریل ۱۹۹۶ با عنوان «عناقید الغضب» (خوشه‌های خشم) آغاز شد و به مدت ۱۶ روز ادامه داشت و در این مدت این رژیم بیش از ۱۱۰۰ حمله هوایی انجام داده و حتی مقر هیأت سازمان ملل را بمباران کرد و در نتیجه آن ۱۱۸ نفر از غیرنظامیان لبنانی به شهادت رسیدند.

حزب‌الله لبنان در پاسخ به این حملات ۶۳۹ موشک به شمال فلسطین اشغالی به خصوص شهرک کریات شمونه شلیک کرد و علاوه بر آن حزب‌الله در درگیری‌های زیادی با نظامیان صهیونیست مشارکت داشت.

این تجاوز رژیم صهیونیستی در نهایت به پیروزی حزب‌الله و امضای توافقنامه آتش‌بس در تاریخ ۲۷ آوریل همان سال منتهی شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها