تماس تشکیلات خودگردان با عرب‌ها برای مقابله با طرح الحاق رژیم صهیونیستی

مقامات تشکیلات خودگردان در تماس تلفنی با مقامات قطر، عربستان، بحرین و برخی مقامات اروپایی با آنها درباره خطر طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌ها و منطقه اغوار به خاک سرزمین‌های اشغالی گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۳۹۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵ - 10April 2020

تماس تشکیلات خودگردان با عرب‌ها برای مقابله با طرح الحاق رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، تلاش‌های تشکیلات خودگردان در چارچوب اقدامات برای مقابله با طرح رژیم صهیونیستی در اعمال سیطره بر منطقه الاغوار و شهرک‌های کرانه باختری ظرف شش ماه نخست از عمر کابینه در حال تشکیل این رژیم ادامه دارد.

در شرایطی که دو حزب لیکود و آبی و سفید که مشغول تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی هستند حمایت خود را از الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و زمین‌های اغوار به سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند، تلاش‌های سیاسی تشکیلات خودگردان برای ایجاد یک موضع عربی و بین المللی در ممانعت از تصویب این طرح مورد حمایت دولت آمریکا ادامه دارد.

ریاست تشکیلات خودگردان اعلام کرد که «محمود عباس» با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تماس گرفته و از او به دلیل مواضع قطر در حمایت از ملت فلسطین قدر دانی کرد. عباس همچنین برای قطر و ملت آن خروج از بحران کرونا و ادامه حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه را آرزو کرد.

عباس قبل از آن هم با محمد عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر تماس تلفنی برقرار کرده و درباره طرح مذکور رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده بود.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «صائب عریقات» دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز با مقامات عربی و اروپایی درباره آثار مخرب طرح الحاق رژیم صهیونیستی و تداوم سیاست‌های توسعه طلبی و شهرک سازی این رژیم گفت وگو کرد.

در همین راستا عریقات با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان، «خالد آل خلیفه» مشاور دیپلماتیک شاه بحرین و «نیلز انن» وزیر مشاور در امور خارجه آلمان تلفنی درباره پیامدهای طرح الحاق رژیم صهیونیستی گفت‌‌وگو کرد.

عریقات در این تماس‌ها درباره خطر تجاوزگری مستمر رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داد و گفت: «مقامات اسرائیل به گونه‌ای عمل می‌کنند گویی بالاتر از قانون هستند و این امر فرصت تحقق صلح عادلانه برای ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف در مرزهای 1967 را از بین می‌برد».

عریقات دو روز پیش نیز در همین راستا با «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب، «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن گفت‌وگو کرد.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی نتانیاهو به شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری از جمله در منطقه الاغوار اطلاع داده که می‌خواهد طی شش ماه آینده تسلط خود را برا این مناطق بسط دهد و آنجا را تحت حاکمیت کامل رژیم صهیونیستی قرار دهد.

به دنبال آن ریاست تشکیلات خودگردان هم بر مخالفت قاطع خود با الحاق سرزمین‌های اشغالی فلسطین از سال 67 به بعد یا بخشی از آن تاکید کرد.

بنیامین نتانیاهو٬ نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دو ماه پیش شروع به تدوین نقشه‌ای کرده است که بر اساس آن بخش‌هایی از اراضی کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه می‌شود. این اقدام در راستای طرح ترامپ موسوم به «معامله قرن» است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در روز ۲۸ ژانویه گذشته طی نشست خبری مشترک با نتانیاهو، از طرح به اصطلاح «صلح خاورمیانه» رونمایی کرد و شهر قدس را پایتخت این کشور خواند.

فلسطینی‌ها و بسیاری از کشورها با رد این طرح آن را در راستای مشروعیت بخشی به اشغالگری رژیم صهیونیستی دانستند و گفتند که این طرحی برای ضمیمه کردن زمین‌های فلسطین به سرزمین‌های اشغالی است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها