گفت‌وگوی دفاع‌پرس با سفیدپوشان خط مقدم مبارزه با کرونا؛

جز پرستاران داوطلب خدمت به بیماران کرونایی بودم

در خط مقدم مبارزه با کرونا، سفید پوشانی هستند که با گذشت بیش از یک ماه از ا‌ولین آزمایش مثبت تست کرونا در کشور با تمامی سختی‌هایی که با وجود این ویروس به وجود آمده در حال خدمت به بیماران کرونایی هستند.
کد خبر: ۳۹۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 12April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، این روز‌ها که ایران عزیزمان با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند شاهد صحنه‌های زیبایی از  وحدت و همدلی مردم هستیم که تداعی کننده روزهای جنگ تحمیلی است، وحدت و همدلی که رمز پیروزی ما در آن دوران بود.

در خط مقدم این مبارزه، سفید پوشانی هستند که با گذشت بیش از یک ماه از ا‌ولین آزمایش مثبت تست کرونا در کشور با تمامی سختی‌هایی که با وجود این ویروس به وجود آماده در حال خدمت به بیماران کرونایی هستند و از هیچ کوششی در این راه دریغ نمی‌کنند.

با جان و دل سختی کار را قبول کردیم

سجاد محمودی یکی از کارکنان بخش اورژانس بیمارستان سیدالشهدا فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با بیان اینکه با شیوع کرونا، کار در بیمارستان سخت‌تر شده اما این سختی لذت خود را هم دارد، اظهار داشت: به دلیل این که اولین قسمتی که مراجعه کنندگان قبل از آن‌ که از وجود این بیماری مطمئن شوند به اورژانس بیمارستان مراجعه می کنند بر همین اساس سختی کار در این بخش بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: من و همکاران با این که می‌توانستیم ساعت کاری خود را کنسل کنیم، اما اولویت را رضای خدا و نجات جان هموطنان قرار دادیم و با جان و دل و با روحیه‌ای جهادی و حتی گاهی اوقات بصورت داوطلبانه تمام سختی کار را قبول کردیم.

محمودی در پاسخ به این سوال که خانواده شما با این شرایط چگونه کنار آمدند، مطرح کرد: با توجه به این که ما در معرض مستقیم ویروس هستیم، خودم سعی کردم به‌خاطر خانواده بیشتر رعایت کنم و خانواده هم با این شرایط کنار آمده اند و حتی به عنوان مثال پدرم گفت اگر همکاری مشکل دارد و نمی‌تواند در بیمارستان حضور داشته باشد جای آن‌ها را پر کن.

جز پرستاران داوطلب خدمت به بیماران کرونایی بودم

سعی کردم کمتر با فرزند کوچکم در ارتباط باشم

شهرزاد یاقوتی پرستار بخش بیماران کرونایی در بیمارستان هاجر شهرکرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تعداد ساعات کاری ما به دلیل این که ممکن است هر لحظه تعداد بیماران افزایش یابد فشرده‌تر و زیادتر شده است که این مسئله باعث شده کمتر خانواده‌هایمان را ببینیم.

وی گفت: با توجه به این که  در معرض مستقیم این ویروس هستم و ممکن است ناقل باشم مدت زیادی است پدر و مادرم را ندیدم و سعی کردم کمتر با فرزند کوچکم در ارتباط باشم و از مردم فهیم‌مان می خواهم با ماندن در خانه به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند.

یاقوتی با بیان این که  نزدیک به هشت ساعت باید لباس محافظ را به تن داشته باشیم، خاطر نشان کرد: چون جنس لباس ها از نایلون است بسیار گرم و طاقت فرسا هستند، طی این مدت به دلیل این که نباید این لباس ها را از تن در بیاوریم نمی‌توانیم چیزی بخوربم و استراحت کنیم.

جز ۲۵ پرستار داوطلب جهت خدمت به این بیماران بودم

مینا ابراهیمی پرستار بخش اورژانس بیمارستان آیت الله کاشانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس بیان کرد: یکی از وظایف پرستاران دادن روحیه به بیماران است، اگر خود ما در این شرایط دچار اضطراب و استرس شویم نمی‌توانیم این وظیفه را به خوبی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به این که بیمارستان هاجر به عنوان بیمارستان بیماران کرونایی انتخاب شده است، من جز ۲۵ پرستار  داوطلب بیمارستان آیت‌الله کاشانی جهت خدمت به این بیماران بودم.

این پرستار بخش اورژانس بیمارستان آیت الله کاشانی ادامه داد: پوشیدن لباس حفاظتی بسیار سخت است؛ بعد از هر شیفت کاری جای ماسک و شل مخصوص روی صورتمان باقی می‌ماند و وجود حجاب برای خانم‌ها این سختی را چند برابر می‌کند.

مینا ابراهیمی با بیان این که مدت زیادی است که مادرم را ندیدم، خاطر نشان کرد: این روز‌ها بیشتر هوای یکدیگر به خصوص سالمندان را داشته باشیم، مردم با رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه حافظ سلامتی خود و دیگران باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها