عضو دفتر اجرایی انصارالله یمن:

نقشه عربستان وامارات برای گسترش کرونا در یمن/ آتش‌بس اخیر فریب است

معاون رئیس دفتر اجرایی جنبش انصارالله یمن گفت: آتش بس ارائه شده از سوی عربستان سعودی تنها یک فریب برای قدرت گرفتن مجدد در این کشور است.
کد خبر: ۳۹۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ - 11April 2020

نقشه عربستان وامارات برای گسترش کرونا در یمن/ آتش‌بس اخیر فریب استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، عربستان سعودی این روز‌ها با ارائه یک طرح آتش‌بس موقت به مدت دو هفته تلاش می‌کند تا توپ را در زمین انصارالله یمن انداخته و به بهانه‌های مختلف از جمله ادعای دغدغه‌های بشردوستانه در سایه گسترش ویروس کرونا اهداف دیگری را دنبال کند.

عربستان سعودی و مزدوران ائتلاف متجاوز که این روز‌ها در شرایط ضعف به سر می‌برند تلاش دارند تا با یک آتش بس دو هفته‌ای قوای خود را تجدید کرده و مجدداً حملات خود را از سر بگیرند.

«قاسم الحمران» معاون رئیس دفتر اجرایی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگویی پیرامون خصوص طرح آتش بس ارائه شده از سوی عربستان سعودی اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم که این طرح از سوی انصارالله به فرستاده سازمان ملل ارائه شده بود و دربرگیرنده آتش بس فراگیر و لغو محاصره یمن به صورت کامل بود. عربستان سعودی به همراه کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز به این طرح به عنوان فرصتی برای بازسازی عناصر خود نگاه کردند.

وی در ادامه افزود: این مسئله همزمان شد با حضور نظامیان آمریکایی و انگلیسی و همچنین فرانسوی در استان حضرموت و عدن به بهانه‌های مختلف. ما نمی‌توانیم این دو مسئله را از هم جدا بدانیم.

الحمران در خصوص دلایل ارائه طرح آتش‌بس موقت از سوی عربستان سعودی تاکید کرد: همگان می‌دانند که طرح آتش‌بس ابتدا از سوی دولت صنعا ارائه شد و عربستان خود را در یک موضوع سخت دید بنابراین تلاش کرد تا به یک آتش‌بس موقت به مدت دو هفته که قابل تمدید است دست پیدا کند.

وی همچنین خصوص موضع انصارالله یمن در قبال آتش بس عربستان تاکید کرد: طبیعتاً ما به هیچ عنوان این آتش بس را قبول نداریم و آن را یک دروغ و فریب کاری و نه بیشتر و نه کمتر می‌دانیم.

الحمران همچنین تصریح کرد: ما معتقدیم که این آتش‌بس مشروط برخاسته از شرایط عاجزانه و ناتوان عربستان سعودی و با هدف بازسازی این شرایط ارائه شده است. اما مطرح کردن بحث انسانی و بشردوستانه در این خصوص یک توجیه و پوشش است و تمام مردم یمن آن را به خوبی می‌دانند.

الحمران درباره ادعای عربستان سعودی برای کمک به یمن در راستای مبارزه با گسترش ویروس کرونا تاکید کرد: همگان می‌دانند که ویروس کرونا در عربستان سعودی گسترش پیدا کرده است و در یمن شاهد این مسئله نیستیم. اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد عربستان سعودی با همکاری امارات برای گسترش ویروس کرونا در داخل خاک یمن تلاش می‌کنند.

وی در ادامه افزود: آنچه که در استان حضرموت به تازگی در خصوص نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده نشان می‌دهد که فرد مذکور از امارات آمده بنابراین ادعای بشردوستانه عربستان‌سعودی کاملاً مردود است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار