معرفی کتاب؛

کتاب «از نهر عرایض تا آب‌های اروند» روایت خاطرات سردار شهید «صلبی»

کتاب «از نهر عرایض تا آب‌های اروند» عنوانی است که به خاطرات سردار شهید «محمد‌نقی صلبی» فرمانده گردان علی ابن ابی طالب در کربلای 4و رئیس مخابرات شهرستان گرگان می‌پردازد.
کد خبر: ۳۹۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ - 12April 2020

کتاب « از نهر عرایض تا آب های اروند » ، روایت خاطرات سردار شهید «محمد نقی صلبی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، کتاب «از نهر عرایض تا آب‌های اروند» عنوان است که به خاطرات سردار شهید «محمد نقی صلبی» فرمانده گردان علی ابن ابی طالب در کربلای 4 و رئیس مخابرات شهرستان گرگان می‌پردازد. این کتاب به قلم «زهرا اسماعیلی» و توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان تدوین و چاپ شده است.

محمدنقی صلبی در عملیات کربلای 4 به همراه برادرشان محمداسماعیل صلبی به شهادت می‌رسد و پیکر این شهید گرانقدر 11 سال مفقود الاثر می‌ماند و بعد از آن به وطن برگردانده می شود و در گلزار شهدای گرگان به خاک سپرده می شود.

بخشی از کتاب «از نهر عرایض تا آب‌های اروند»:

من و داداش اسماعیل و چند تا از بچه های دیگه توی یک قایق  نشسته بودیم و پشت سر قایق داداش نقی حرکت می کردیم.  پنج شش دقیقه مانده بود که برسیم آن طرف آب که آتش خمپاره عراقی‌ها شروع شد و همان اول دو تا قایق جلوی ما را به آتش بستند و از زمین و زمان گلوله می‌بارید. من قایق داداش نقی و همراهش را که جلوی ما بود قبل از حرکت دیده بودم دیگر مطمئن شدم قایق داداش نقی که جلوتر از همه رفته بود آتش گرفت و همان اول عملیات شهید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها