عبدالسلام:

ادعای آتش‌بس متجاوزان «فریبکاری» است/ چرا شورای امنیت دستور توقف جنگ را نمی‌دهد؟

رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت صنعا در یمن ادعای آتشبس یکجانبه از سوی متجاوزان سعودی را فریبکاری و گمراه‌کردن جهان دانست.
کد خبر: ۳۹۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ - 12April 2020

ادعای آتش‌بس متجاوزان «فریبکاری» است/ چرا شورای امنیت دستور توقف جنگ را نمی‌دهد؟به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «محمد عبدالسلام» رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت صنعا در یمن امروز یکشنبه با اشاره به تنش‌آفرینی نظامی زمینی و هوایی ائتلاف سعودی در سایه تداوم محاصره یمن اظهار داشت: گفته ائتلاف سعودی مبنی بر اعلام آتش‌بس یکجانبه صرفاً یک تقلب و فریبکاری و گمراه کردن جهان است.

وی افزود: اگر اراده واقعی برای صلح وجود داشت، شورای امنیت مصوبه صریحی مبنی بر متوقف کردن جنگ بیهوده و برداشتن محاصره صادر می‌کرد. ‎

در همین ارتباط «محمد علی الحوثی»، عضو شورای‌عالی سیاسی در یمن در صفحه توییتری خود نوشت: ما در پاسخ به نامه «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل در یمن پیامی برای او فرستاده بر تمایل خود برای برقراری صلح تأکید و از تلاش‌های وی در این زمینه حمایت کردیم.

محمدعلی الحوثی ادامه داد: به نماینده سازمان ملل اعلام کردیم به‌خلاف دوره‌های گذشته که مذاکرات متکی بر تاکتیک‌هایی بدون راه‌حل‌های نهایی و کامل بوده است و همواره به شکست می‌انجامید بر ضرورت اینکه در دیداری که وی مقدمات برگزاری آن را فراهم می‌کند امضای توافق و علنی کردن آن را شاهد باشیم تأکید داریم.

«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در یمن اعلام کرد که در سایه ثبت اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در یمن طرحی برای برقراری آتش‌بس در این کشور ارائه کرده که شامل ۳ بند است:

ــ توقف آتش‌بس شامل همه یمنی‌ها می‌شود.

ــ اقدامات اقتصادی و انسانی در جهت کاهش مشکلات مردم یمن باید صورت گیرد.

ــ روند سیاسی برای توقف جنگ باید از سر گرفته شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها