تلاش سفیر انگلیس برای ناامن نشان دادن عراق و متهم کردن گروه‌های مقاومت

سفیر انگلیس در عراق در ادامه مواضع منفی خود در قبال گروه‌های مقاومت در عراق، مدعی شد که اوضاع این کشور به دلیل این گروه‌ها ناامن است.
کد خبر: ۳۹۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ - 12April 2020

تلاش سفیر انگلیس برای ناامن نشان دادن عراق و متهم کردن گروه‌های مقاومتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «استیون هیکی»، سفیر انگلیس در بغداد در اظهاراتی تلاش کرد اوضاع در عراق را ناامن و نابسامان نشان دهد.

وی امروز یکشنبه در توییتر در پاسخ به سؤالی که چرا خانواده خود را بر خلاف سایر سفرای کشور‌های دیگر به عراق نیاورده است، آن را به شلیک راکت به سمت سفارت‌ها ربط داد.

هیکی نوشت: «دوست داشتم که خانواده‌ام با من در اینجا بود تا همه تلاش‌هایی را که عراق دارد، ببیند. ولی متأسفانه، اوضاع (در عراق) برای آن‌ها به دلیل تهدید گروه‌های شبه‌نظامیان (نیرو‌های الحشد الشعبی) و حملات مستمر راکتی به سفارت‌ها امن نیست».

سفیر انگلیس در بغداد همچنین گفت که شک ندارد که دولت جدید امنیت و ثبات را در عراق فراهم خواهد کرد.

از زمان تصویب طرح اخراج نظامیان بیگانه از عراق در پارلمان این کشور در ۱۵ دی ماه، ایالات متحده آمریکا به عنوان سرکرده ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد داعش و دولت انگلیس که ادامه حضور خود در عراق را در خطر دیدند، در تلاش برای ناامن جلوه دادن اوضاع این کشور هستند و گروه‌های مقاومت عراق از جمله الحشدالشعبی که بیشترین تأثیر را در شکست داعش و آزادسازی مناطق اشغالی داشتند، مسبب این اوضاع هستند.

انگلیس حتی از حمله هوایی آمریکا به نیرو‌های الحشد الشعبی که جزو نیرو‌های مسلح عراق هستند، حمایت کرد و همین امر منجر شد که وزارت خارجه این کشور سفرای انگلیس و آمریکا را احضار کند.

برخی از احزاب سیاسی و قانون‌گذاران عراقی می‌گویند خلافت ادعایی داعش دیگر برچیده شده و نیرو‌های عراقی از ارتش گرفته تا پلیس و الحشد این توان را دارند که امنیت را حفظ کرده و مانع از بازگشت دوباره داعش شود؛ بنابراین حضور نظامیان آمریکایی یا ... دیگر ضروری نیست.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار