نخست وزیر اسپانیا: راه طولانی برای غلبه بر ویروس کرونا داریم

نخست وزیر اسپانیا یکشنبه شب با هشدار به شهروندان کشورش گفت، در مصاف ب h ویروس کرونا هنوز با پیروزی فاصله داریم.
کد خبر: ۳۹۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ - 12April 2020

نخست وزیر اسپانیا: راه طولانی برای غلبه بر ویروس کرونا داریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نخست وزیر اسپانیا یکشنبه شب با هشدار گفت که کشورش راه طولانی در نبرد با ویروس کرونای جدید دارد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا با هشدار در این باره گفت: «ما هنوز با پیروزی فاصله داریم و پیروزی زمانی است که زندگی به حالت عادی بازگردد. ما همه مایل به بازگشت به خیابان‌ها هستیم. اما آرزوی ما پیروزی بزرگتر در این نبرد است.»

دولت اسپانیا از انتهای ماه مارس (اسفند) قوانین اضطراری در این کشور اعمال کرد وتمام فعالیت‌های غیر ضرورری را متوقف کرد، اما احتمال لغو برخی محدودیت‌ها وجود دارد و این موجب انتقاد‌هایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر اسپانیا همچنین هشدار داد که کشورش هنوز وارد مرحله دوم نبرد با کرونا نیز نشده است. وی گفت: «بهداشت همواره در راس اولویت هاست.»

وزیر امور گردشگری این کشور هم از تداوم حفظ فاصله گذاری اجتماعی حتی در سواحل این کشور خبر داد.

بر اساس آخرین داده‌های وبگاه مرجع «ولد میترز» در اسپانیا ۱۶۶۰۱۹ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و از این بین ۱۶۹۷۲ نفر جان باخته اند.

نمایندگان پارلمان اسپانیا در روز‌های گذشته نخست‌وزیر این کشور را به کوتاهی در کنترل شیوع ویروس کرونا و ارائه آمار غلط از شمار قربانیان متهم کردند.

«پابلو کاسادو» رهبر حزب «پاپیولار» اسپانیا در جلسه پارلمان با انتقاد از نخست‌وزیر این کشور گفت: «در اولین رأی‌گیری برای تمدید وضعیت اضطراری گفتم شما تنها نیستید، در دومین تمدید گفتم اوضاع خوب نیست و امروز باید بگویم این راهش نیست.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار