نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی:

نام بردن از حوزه علمیه تبریز توسط رهبر انقلاب افتخار بزرگی برای حوزویان است

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد علی آل‌هاشم» گفت: نام بردن از حوزه علمیه تبریز توسط رهبر معظم انقلاب افتخار بزرگی برای حوزویان است و نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در انعکاس فعالیت مدافعان سلامت و ائمه جمعه ستودنی است.
کد خبر: ۳۹۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ - 13April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد علی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در همایش ائمه جمعه در سال جدید اظهار داشت: نام بردن از حوزه علمیه تبریز توسط رهبر معظم انقلاب افتخار بزرگی برای حوزویان است و نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در انعکاس فعالیت مدافعان سلامت و ائمه‌جمعه ستودنی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم افزود: نماز جمعه تعطیل است اما فعالیت آخوندی و وظایف امامت جمعه شهر تعطیل نبوده و مضاعف هم شده است.

وی با اشاره به اینکه دفتر رهبر انقلاب موضوعات مربوط به تغسیل و تدفین کرونایی‌ها را پیگیر هستند، گفت: خوشبختانه در تمام شهرها به این مسئله توجه دارند و مردم با مشاهده علما و روحانیون اطمینان قلبی حاصل می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی در خصوص حضور روحیانیون برای کفن و دفن بیماران مبتلا به کرونا عنوان کرد: برخی خانواده‌ها هستند حتی عزیزترین فردشان جرات نزدیک شدن به متوفی ندارند اما روحانیون ما حضور دارند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه در برخی استان‌ها نماز جمعه از این هفته برپا می‌شود، توضیح داد: بازگشایی نماز جمعه از این هفته در برخی استان های جنوبی انجام می‌شود. شهرهایی که وضعیت سفید اعلام شوند، نماز جمعه در آن‌ها دائر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اصراری برای بازگشایی نماز جمعه نداریم چرا که سلامتی مردم مهم است، یادآور شد: با ستاد مقابله با کرونا هماهنگ شده و هر شهری که وضعیت سفید داشته باشد نماز جمعه بازگشایی خواهد شد.

امام جمعه تبریز در خصوص رزمایش مساوات و تاثیر ائمه جمعه بر این رزمایش عنوان کرد: اگر امام جمعه یک شهر رزمایش مواسات را برگزار کند لازم است خود امام جمعه در وسط میدان باشد، رزمایش مواسات برای ائمه جمعه فرصت است. رزمایش مواسات از عید نیمه شعبان تا عید فطر  برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ روز قبل ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت در تبریز تشکیل شد، تصریح کرد: افرادی که در سایه تعطیلی کرونا نیازمند شدند باید مورد رسیدگی قرار گیرند و فرمایش رهبر انقلاب ایجاب می‌کند پرچم در دست گرفته و در میدان حضور داشته باشیم.

حجت‌ السلام آل‌هاشم با تاکید بر تشکیل قرارگاه‌های رزمایش مواسات در شهرستان‌ها گفت: فرماندهی قرارگاه‌های مواسات در شهرستان‌ها با ائمه جمعه است و روحانی مسجد به عنوان ناظر حضور داشته باشند و افراد نیازمند با محوریت مساجد شناسایی شوند.

وی در پایان با بیان اینکه خیرین شهرها از این طرح حمایت کنند، خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه اجرایی قرارگاه رزمایش مساوات ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها