ناگفته‌هایی از ‌عملیات تاریخی مرصاد / استراتژی «شهید صیاد» در مرصاد برای نا‌بودی منافقین چه بود؟ + فیلم

فرمانده تیپ ۱۱۶ مکانیزه هجومی شهید صفوی قزوین گفت: سپهبد شهید صیاد شیرازی با اخلاص و عشق به میهن اسلامی و مقام ولایت، افراد زیادی را به راه حق هدایت کرد و نام او در تاریخ ماندگار شد.
کد خبر: ۳۹۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ - 13April 2020

ناگفته‌هایی از ‌عملیات تاریخی مرصاد / استراتژی «شهید صیاد» در مرصاد برای نا‌بودی منافقین چه بود؟ + فیلمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سرهنگ «مرادعلی بیژنوند» فرمانده تیپ ۱۱۶ مکانیزه هجومی شهید صفوی قزوین با بیان اینکه یکی از خصوصیات هر فرمانده نظامی یا مدیر و مسئول در کشور باید توانایی حکومت بر دل‌ها باشد، اظهار داشت: شهید «صیاد شیرازی» نمونه بارز یک انسان متقی و با اخلاص بود، به همین جهت افراد بسیار زیادی را به راه حق رهنمون کرد و در دل مردم جای گرفت.

وی با اشاره به این که در دانشگاه‌های نظامی دوران طاغوت، عمل به نماز و روزه اهمیت خاصی نداشته است، عنوان کرد: این شهید بزرگوار در این شرایط، نمازخانه‌ای را در دانشگاه تشکیل داده و دانشجو‌ها را به آن سمت و سوق دعوت می‌کرده است.

فرمانده تیپ ۱۱۶ مکانیزه هجومی شهید صفوی قزوین با تأکید بر اخلاق نمونه و اسلامی شهید صیاد شیرازی ادامه داد: این شهید، زمانی که برای دوره به خارج از کشور سفر می‌کند، به عنوان یک دانشجوی اسوه و نمونه، لحظه‌ای نمازه و روزه خود را ترک نمی‌کند.

بیژن‌وند با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی نقش بسیار ارزنده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته و پرسنل و سربازان زیادی را به مسیر انقلاب آورده است، عنوان کرد: در اوایل جنگ، آن شهید بزرگوار بسیار جوان بوده و درجه بالایی برای انتصاب مقام فرماندهی نیروی زمینی ارتش نداشته است، اما حضرت امام (ره) وی را به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب کردند.

وی با تأکید بر اینکه انتصاب به‌جا و شایسته شهید صیاد شیرازی به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک جرقه بسیار ارزشمندی در جبهه‌های جنگ ایجاد کرد، گفت: اکثر عملیات‌های سنگین را این شهید عزیز و گروه همراه وی طرح‌ریزی می‌کردند و خود شهید نیز بر نحوه اجرای عملیات نظارت کامل داشته است.

صیاد شیرازی عامل وحدت میان سپاه و ارتش بود

فرمانده تیپ ۱۱۶ مکانیزه هجومی شهید صفوی قزوین، شهید صیاد شیرازی را عامل وحدت میان سپاه و ارتش برشمرد و تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دشمن ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش بود که آن وحدت مستحکم شکل گرفته در جبهه‌های نبرد، دشمن مأیوس را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

وی با بیان اینکه در هر جبهه‌ای که سپهبد صیاد شیرازی قدم می‌گذاشت، معجزه‌ای رخ می‌داد، افزود: به همین علت دشمن از حضور این شهید والامقام و امثال وی در سپاه و ارتش هراسان بود.

عملیات مرصاد در تاریخ ماندگار است

بیژن‌وند در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات تاریخی مرصاد و دلاوری‌های سپهبد شهید صیاد شیرازی در آن نبرد سخت خاطرنشان کرد: دشمنان پس از انعقاد قرارداد ۵۹۸ بین ایران و رژیم بعث عراق، دیگر خود را ناکام در جنگ با ایران می‌دیدند و به دنبال آن منافقین را با چندین هزار تانک، نفر و تجهیزات برای حمله به ایران ترغیب و تجهیز کردند.

فرمانده تیپ ۱۱۶ مکانیزه هجومی شهید صفوی قزوین ادامه داد: در این دوران، شهید صیاد مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی دفاع بوده و هیچ‌گونه مسئولیتی در نیرو‌های مسلح نداشته است، اما از طرف ستاد کل در پنجم مرداد سال ۱۳۶۷ به او ابلاغ می‌شود که دشمن از محور سرپل ذهاب در حال پیشروی به خاک ایران است.

وی با اشاره به اینکه شهید صیاد بدون فوت وقت در آن منطقه حضور یافته و نیرو‌های هوایی، هوانیروز و توپخانه‌ها را سازماندهی کرده است، افزود: این رزمنده عالی رتبه اسلام، چنان جهنمی را برای دشمن ایجاد کرد تا فروغ به اصطلاح جاویدان دشمن تا به ابد خاموش شده و درس عبرتی برای آن‌ها باشد که دیگر مرتکب این حرکت‌های ناجوانمردانه، عجولانه و نابخردانه نشوند.

بیژن وند با اشاره به تلفات گسترده دشمن در عملیات مرصاد گفت: در این عملیات دو هزار نفر از منافقین به درک واصل شدند، هزار نفر از آن‌ها مجروح شدند، هزار و ۵۰۰ نفر از دشمنان به کوه و کمن فرار کردند و طبق اسناد و مدارک، تجهیزات منافقین با عمق چهار کیلومتر به صورت گسترده منهدم شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها