صنعاء تشریح کرد؛

شکست اطلاعاتی بزرگ اخیر ائتلاف سعودی در یمن

وزیر کشور دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگویی اعلام کرد که عملیات «فاحبط اعمالهم» که طی آن دو هسته بزرگ تروریستی کشف شد، پیروزی امنیتی بزرگ ملت یمن و شکست سخت اطلاعاتی ـ امنیتی ائتلاف سعودی ـ اماراتی بود.
کد خبر: ۳۹۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ - 13April 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالکریم امیرالدین الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگویی با روزنامه «الثوره» یمن عملیات «فاحبط اعمالهم» (اقداماتشان نابود شد) یک پیروزی امنیتی و اطلاعاتی برای ملت یمن و شکستی سخت برای ائتلاف سعودی ـ اماراتی توصیف کرد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های امنیتی پیش از این عملیات نیز توطئه‌های تخریبی زیادی را خنثی کرده بودند و همه این‌ها دلالت بر آن دارد که دستگاه‌های امنیتی دولت نجات ملی یمن در اوج آمادگی و مسؤولیت‌پذیری خود قرار دارد.

عبدالکریم الحوثی ادامه داد، مقایسه وضعیت امنیتی میان مناطق تحت تسلط شورای عالی سیاسی یمن (معادل نهاد ریاست‌جمهوری) و مناطق تحت اشغال ائتلاف بیانگر این واقعیت است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تأثیرات منفی تجاوز به یمن ومحاصره، این خود یک انگیزه و محرک بود، زیرا سران و دستگاه‌های امنیتی را به سمت خلق راه‌حل‌های جدید و مفید در کشف جرم کرد و دستگاه‌های امنیتی موفق شدند قبل از انجام این جرائم، آن را کشف و خنثی‌سازی کنند.

الحوثی درباره عملیات «فاحبط اعمالهم» که طی آن دو هسته تروریستی بزرگ وابسته به ائتلاف سعودی کشف و خنثی شد، گفت: این عملیات یک پیروزی امنیتی و اطلاعاتی برای ملت یمن و شکست امنیتی و اطلاعاتی بزرگ برای عربستان و امارات و دیگر اعضای ائتلاف متجاوز بود و توطئه‌ها و طرح‌های جنایتکارانه آن‌ها را به شکست کشانید. این عملیات مسیر رو به جلوی پیروزی‌های دستگاه‌های امنیتی را به برکت هماهنگی، کار سخت و مداوم و تلاش‌های نیرو‌های امنیتی در راه تحقق ثبات و مقابله با تجاوز و برنامه‌های آن را نشان داد.

وی افزود: دولت نجات ملی یمن راهبردی طولانی مدت برای آموزش نیرو‌های امنیتی در پیش گرفته و این موضوع با وجود چالش‎های موجود کنونی ادامه خواهد داشت.

الحوثی در پایان تأکید کرد: تمام این موفقیت‌ها به برکت ایستادگی اسطوره‌‎ای ملت یمن است که معادلات را تغییر داد و «دشمن و مزدوران آن» را وارد مرحله شکست کرد.

بهمن‌ماه گذشته (۱۳۹۸) بود که «عبدالخالق العجری» سخنگوی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از یک عملیات امنیتی بزرگ و کشف دو هسته ترورریستی خبر داد که به دست سازمان اطلاعات عربستان سعودی و اماراتی اداره می‌شده‌اند و اقدامات تخریبی انجام می‌داده‌اند.

جاسوسان بازداشت شده اعتراف کردند، که اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلف از یمن جمع‌آوری و به هسته اصلی در عربستان تحویل می‌داده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار