پیام دبیرکل اتحادیه عرب به مقامات جهان؛ فلسطینی‌ها را دریابید

دبیرکل اتحادیه عرب در پیام‌هایی به برخی مقامات جهان هشدار داد که رژیم صهیونیستی در حال بهره‌برداری از کرونا برای تحمیل واقعیت جدید در فلسطین است.
کد خبر: ۳۹۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ - 13April 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب پیام‌هایی به دبیرکل سازمان ملل، وزرای خارجه آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، چین، آلمان و نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا فرستاد و درباره وضعیت فلسطینی‌ها با توجه به شیوع کرونا هشدار داد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، وی در این نامه درباره رویکرد خطرناک سران صهیونیست بویژه حزب لیکود برای سوءاستفاده از شرایط جهان با توجه به شیوع کرونا و افزایش شهرک‌سازی و تحمیل واقعیت جدید در فلسطین به خصوص قدس شرقی و اطراف آن هشدار داد.

ابوالغیط افزود: خطرناکتر از همه این‌ها تلاش حزب راستگرای رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌های دیگری از کرانه باختری با بهره‌برداری از مشغولیت کنونی جهان به کروناست.

وی در این نامه اعلام کرد: فلسطینی‌ها پیش از شیوع کرونا نیز با سختی‌های زیادی روبرو بودند و آمدن این ویروس نیز بر حجم سختی‌های مذکور افزوده است.

ابوالغیط تأکید کرد: سیاست‌های رژیم صهیونیستی وضعیت شکننده و قابل انفجار کنونی را در معرض تحریک و خطر قرار داده است.

وی در پایان نامه از مقامات مذکور درخواست کرد: تمام تلاش خود برای منصرف کردن رژیم صهیونیستی از این سیاست‌های خطرناک بکار گیرند تا وضعیت در فلسطین یا اردوگاه آوارگان بدتر از این نشود.

رسانه‌های صهیونیستی اخیرا گزارش کردند که دو حزب اصلی در سرزمین‌های اشغالی (حزب لیکود و ائتلاف آبی ـ سفید) درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به تفاهماتی دست یافته‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها