«آتش به اختیار» در منطقه‌ای که حالا جزو پاک‌ترین نقاط پایتخت از «کرونا» است

جانشین قرارگاه مبارزه با کرونا گروه جهادی شهید «میثم نجفی» گفت: روزانه نزدیک به ۶ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده، برای ضدعفونی کردن منطقه و یا توزیع در میان مردم مصرف می‌شود و از طرفی دیگر نیز بسته‌های سلامت را تهیه و در میان مردم خصوصاً افرادی که بیشتر در معرض بیماری هستند، مانند راننده‌ها و دست‌فروش‌ها، توزیع می‌کنیم.
کد خبر: ۳۹۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۰ - 16April 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «کرونا» وقتی قدم نحس خود را به کشورمان گذاشت؛ اگرچه با خود ناراحتی و اندوه آورد؛ اما از طرفی نیز موجب شد تا آن حسن همنوع‌دوستی که در میان ملت ایران وجود دارد، این‌بار هم اقشار مختلف مردم را وارد میدان کمک به هم‌نوعان خود کند. تقریباً از همان ابتدا، ضدعفونی کردن خیابان‌ها و معابر عمومی، یکی از اقداماتی بود که برای مقابله با این بیماری در سطح شهر‌ها آغاز شد و در این راستا، مردم پا به پای دستگاه‌های مختلف، پا به این عرصه گذاشتند. از طرفی دیگر، علی‌رغم افزایش تولید ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده در کارخانه‌های تولید‌کننده این اقلام، مردم نیز خودشان به‌صورت خودجوش، به این عرصه نیز وارد شدند تا جامعه با مشکل نبود امکانات بهداشتی مواجه نشود؛ بنابراین می‌توان گفت؛ با وجود کم‌وکاستی‌هایی که گاهی نیز احساس می‌شود؛ اما اقدامات جهادی که در راستای مبارزه با کرونا، چه در دستگاه‌های دولتی، چه در نیرو‌های مسلح و چه به‌صورت خودجوش توسط مردم صورت می‌گیرد، بدون اغراق در سطح دنیا مثال‌زدنی است.

فعالیت‌های جهادی ـ مردمی که در راستای مبارزه با کرونا به‌صورت «آتش به اختیار» صورت می‌گیرد؛ موجب شده است تا بنا بر اعلام مسئولان ستاد مبارزه با کرونا، منطقه ۱۴ تهران جزو پاک‌ترین مناطق پایتخت از لحاظ آلودگی به ویروس کرونا باشد؛ بنابراین خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس لحظاتی را با «مرتضی جعفرپور» جانشین قرارگاه مبارزه با کرونا گروه جهادی شهید «میثم نجفی»، وابسته به گردان ۱۱۴ امام حسین (ع) به گفت‌وگو نشسته است تا مردم از اقدامات گسترده‌ای که در این منطقه توسط جهادگران بسیجی صورت می‌گیرد، بیشتر آشنا شوند.

«آتش به اختیار» در منطقه‌ای که حالا جزو پاک‌ترین نقاط پایتخت از «کرونا» است

دفاع‌پرس: چه‌مدت است که گروه جهادی شهید «میثم نجفی» پا به عرصه مبارزه با کرونا گذاشته است؟

ستاد مردمی مقابله با کرونا در منطقه ۱۴ تهران، از تاریخ ۱۰ اسفند تشکیل شد و از ۱۲ اسفند نیز گروه‌های جهادی در این منطقه شکل گرفته و فعالیت‌های خود را در جهت سم‌پاشی و تحویل ماسک، دست‌کش و محلول ضدعفونی‌کننده به مردم، آغاز کردند.

دفاع‌پرس: فعالیت‌های‌تان چگونه کلید خورد؟

ابتدا برخی از امکاناتی که احتیاج داشتیم نظیر دستگاه‌های سم‌پاشی کوله‌ای، بنزینی، واترجت، تانکر و... را خریداری کردیم که از اولین روز آغاز به کار گروه‌های جهادی، نزدیک به ۵۰ نفر در قالب پنج گروه، برای ضد عفونی کردن منطقه فعالیت می‌کنند که براساس آماری که از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام شده است، در تهران منطقه ۱۴، جزو پاک‌ترین مناطق شهر به‌شمار می‌رود.

«آتش به اختیار» در منطقه‌ای که حالا جزو پاک‌ترین نقاط پایتخت از «کرونا» است

روزانه نزدیک به شش هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده، برای ضدعفونی کردن منطقه و یا توزیع در میان مردم مصرف می‌شود و از طرفی دیگر نیز بسته‌های سلامت شامل دستکش معمولی، دستکش لاتکس، مایع ضدعفونی‌کننده دست و مایع ضدعفونی‌کننده سطوح به همراه آب پرتقال و آب هویج را تهیه و در میان مردم خصوصاً افرادی که بیشتر در معرض بیماری هستند، مانند راننده‌ها و دست‌فروش‌ها، توزیع می‌کنیم.

در زمینه تولید ماسک، دست‌کش و محلول ضدعفونی‌کننده دست که مخلوطی از ژل آلوئه‌ورا، الکل و کلیسرین است نیز وارد شدیم و در پایگاه ویژه خود، این اقلام را تولید می‌کنیم.

دفاع‌پرس: آیا در زمینه آموزش عمومی و شناسایی افراد مبتلاشده هم اقداماتی را انجام می‌دهید؟

بله؛ یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در راستای پیشگیری از ابتلای مردم به بیماری کرونا انجام می‌دهیم، ایستگاه‌های سلامت است که در این راستا، میزان تب و فشار خون مراجعه‌کنندگان اندازه‌گیری شده و یک بهیار هم در آن‌جا مستقر است که از ساعت پنج بعدازظهر تا ۱۰ شب، با رعایت فاصله اجتماعی این خدمات به مردم ارائه می‌شود و در آن‌جا همچنین به مردم آموزش داده می‌شود که چگونه اقدمات پیشگیرانه را انجام دهند تا مبتلا نشوند و چنانچه کسی هم مشکوک به کرونا است، چه نکاتی را باید رعایت کند که دیگران را مبتلا نکند.

«آتش به اختیار» در منطقه‌ای که حالا جزو پاک‌ترین نقاط پایتخت از «کرونا» است

دفاع‌پرس: هزینه‌های اقدامات جهادی خود را از کجا تأمین می‌کنید؟

هزینه‌ها و یا تجهیزاتی که همگی در این زمینه استفاده می‌شوند، توسط بسیجیان، جهادگران و عموم مردم منطقه تأمین شده و هیچ‌کدام مربوط به کمک‌های ارگان‌های دولتی نیستند؛ حتی خودرو‌هایی هم که در این راستا استفاده می‌شوند نیز همگی برای مردم هستند.

دفاع‌پرس: آیا خواهران نیز در این اقدامات جهادی حضور دارند؟

بله؛ بیشتر کار‌های تولید ماسک و دستکش را به بسیج خواهران سپرده‌ایم که در این زمینه، فعالیت چشم‌گیری دارند.

دفاع‌پرس: آسیب‌پذیری نیروهای جهادگر در مقابل ویروس کرونا چگونه است؟ آیا برای این‌که نیروهای خودتان به کرونا مبتلا نشوند نیز تدابیری اندیشیده‌اید؟

نیرو‌های خودمان را از ابتدا توجیه کردیم و همه آن‌ها مجهز به لباس‌ها و ماسک‌های مخصوص هستند و تاکنون هیچ‌کدام از نیروهای‌مان به کرونا مبتلا نشده‌اند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها