سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان خبر داد؛

احداث فضای آموزشی به نام سردار سلیمانی در لرستان

امیر غفوری نژاد از ساخت نخستین فضای آموزشی مزین به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷ - 13April 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «امیر غفوری‌نژاد» سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک باب مدرسه ۹ کلاسه در سایت مسکن مهر منطقه دره گرم خرم آباد با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان بنام شهید سلیمانی ساخته خواهد شد.

وی اظهار داشت: با عملکرد جهادی این اداره کل در سال گذشته بیش از ۷۰ مدرسه جدید در مناطق سیلزده احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: همچنین با پیگیری های این اداره کل ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از طرف یونسکو به تعمیرات سرویس های بهداشتی مدارس لرستان تخصیص داده شد.

غفوری نژاد بیان کرد: این اعتبار جذب شده از یونسکو برای تعمیرات سرویس های بهداشتی مدارس استان است که تلاش می شود با جذب اعتبارات بیشتر تمام سرویس های مدارس استان تعمیرات و بهسازی شوند.

وی  ادامه داد: در سیل سال گذشته ۳۱۰ مدرسه استان دچار آسیب  و ۱۱۳ مدرسه نیز تخریب شد که در این راستا تا دهه فجر سال گذشته ۷۰ مدرسه تکمیل و تحویل شد و مابقی مدارس تخریبی استان تا اول مهرماه سال جاری تحویل خواهند شد.

وی اظهار داشت: اکنون ۶ هزار و ۹۰۰ کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی در سطح استان وجود دارد که در سال گذشته ۲ هزار و ۸۸۱ کلاس درس استاندارد سازی شد  این در حالیست که سال ۹۷ تنها ۱۷۸ کلاس درس استاندارد سازی شده بود.

غفوری نژاد عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا تیر ماه سالجاری یک هزار و ۳۹۰ کلاس درس استان استانداردسازی خواهد شد و امید است اعتبار استاندارد سازی سه هزار کلاس درس نیز تامین شود.

وی گفت: رشد اعتبارات سال ۹۸ نوسازی مدارس لرستان نسبت به سال ۹۷ حدود ۷۰ درصد بوده است. در حال حاضر ۳۵۲ هزار دانش اموز در استان تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها