شهیدی که عاشق امام بود و آرزوی دیدارش را داشت

«شهید غلامعلی اعظمی» عاشق حضرت امام خمینی(ره) بود و آرزوی دیدار امام را داشت. به مسائل دینی اهمیت می‌داد و رفتار نیکو از بارزه‌های وی بود.
کد خبر: ۳۹۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ - 14April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، شهید «غلامعلی اعظمی» در اول مردادماه 1348 در روستای علویان، یکی از روستاهای نزدیک مراغه، چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه روستا سپری کرد و هم‌زمان با تحصیل، به همراه پدر به شغل کشاورزی نیز اشتغال داشت. او با وجود سن کم، در آموختن قرآن بسیار جدی و علاقمند به امور مذهبی بود.

اخلاق خوش، اهمیت دادن به مسائل دینی و رفتار نیکو از بارزه‌های آن شخصیت بزرگوار بود. در مبارزات دوران انقلاب اسلامی بر علیه رژیم پهلوی به همراه والدین شرکت می‌کرد و عاشق حضرت امام خمینی (ره) بود و آرزوی دیدار امام را داشت.

وی در دوره تحصیلی راهنمایی بر اثر مشکلات مالی خانواده ترک تحصیل نمود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیج مسجد ثبت‌نام و به این ترتیب فعالیت‌های انقلابی خود را گسترش داد.

پس از حمله عراق با وجود داشتن سن کم، اصرار داشت در لبیک به فرمان امام راهی جبهه‌های حق علیه باطل شود. پدر آن بزرگوار که فرد مذهبی و عاشق دین و کشورش بود، با لبیک به فرمان امام خمینی (ره) به سوی جبهه‌ها شتافت.

او بعد از بازگشت پدر از جبهه به جمع آوری کمک‌های مردمی پرداخت. نهایتا در سال 1366 با آنکه برادر بزرگتر در جبهه حضور داشت، با اصرار زیاد یک سال زودتر از موعد مقرر به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و پس از آموزش به لشکر 81 زرهی کرمانشاه پیوست.

«شهید غلامعلی اعظمی» در تاریخ 13 خردادماه 1367 در منطقه عملیاتی قصرشیرین دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار