گذری کوتاه بر زندگی شهید «قربان باقرپور»

«قربان باقرپور» در سال 1343 در روستای داش‌آتان از توابع شهرستان مراغه در یک خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود و در 24 فروردین‌ 1362 در منطقه سردشت به فیض شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۳۹۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 19May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «قربان باقرپور» یکی دیگر از شاهدان همیشه زنده تاریخ است که در سال 1343 در روستای داش‌آتان در یک خانواده‌ای مذهبی از توابع شهرستان مراغه دیده به جهان گشود.

وی بعد از دوران کودکی در 6 سالگی مشغول به تحصیل در دبستان محمدی روستای مذبور شد. بعد از پایان دوره ابتدایی ترک تحصیل کرد و در همان روستا به پدر و خانواده در امر کشاورزی کمک می‌کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی به همراه مردم همان روستا جهت شرکت در راهپیمایی‌ها راهی مراغه شد و مانند سایر مردم در تظاهرات علیه طاغوت زمان شرکت می‌کرد.

قربان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به حرفه کشاورزی در روستا مشغول شد و در سن 18 سالگی از طرف ژاندارمری به خدمت سربازی فرا خوانده شد. وی با احساس تعهد و مسئولیت، از این دعوت استقبال کرد و بعد از طی دوره آموزشی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت.

وی در 24 فروردین‌ سال 1362 در جبهه جنوب و در عملیات والفجر در منطقه سردشت از ناحیه سر زخمی و از آن‌جا به بیمارستان تبریز منتقل شد و نهایتا به لقاءالله پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار