امام جمعه پلدختر خبر داد؛

رزمایش «کمک مومنانه» در پلدختر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «سید محسن موسوی» از برگزاری رزمایش «کمک مومنانه» برای کمک و خدمت‌رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا در پلدختر خبر داد.
کد خبر: ۳۹۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰ - 14April 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید محسن موسوی»، امام جمعه شهرستان پلدختر،  روز سه شنبه در جلسه هماهنگی رزمایش «کمک مومنانه» در شهرستان پلدختر اظهار داشت: این رزمایش در راستای لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و برای کمک همدلانه به اقشاری که به واسطه ویروس کرونا مشاغل خود را از دست داده، متضرر و آسیب دیده‌اند در پلدختر برگزار می‌شود.

وی افزود: در برگزاری این رزمایش که از نیمه شعبان کلید خورده و تا عید فطر ادامه دارد، مانند جشن نیکوکاری عمل می‌شود با این تفاوت که امسال جامعه هدف تنها مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیست و هر شهروند پلدختری نقش یک خیر را دارد.

امام جمعه پلدختر گفت: به دلیل شرایط سخت امروز جامعه در مقابله با ویروس منحوس کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم دولت اقدام به تعطیلی یکسری اصناف و مغازه‌ها به عنوان منبع درآمد و معیشت خانواده‌ها کرده که این کار باعث متضرر شدن این قشر از جامعه می‌شود.

موسوی افزود: از این رو باید مساعدتی صورت گیرد که طی یک حرکت گسترده مردمی و در راستای دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی با این اقدام در کنار دستگاه‌های دولتی اگر خللی در معیشت مردم ایجاد شده جبران شود.

وی یادآور شد: رزمایش «کمک مومنانه» بنا بر این است که مسجد محور انجام شود یعنی اگرچه مساجد به بهانه ویروس کرونا تعطیل شده و نماز جماعت و دعاها در آن به ویژه در ماه رمضان برگزار نمی‌شود اما با این کار مسجد پایگاهی برای جمع آوری این کمک‌ها باشد و هرکس به سهم خود در این رزمایش شریک باشد.

امام جمعه پلدختر افزود: هدف این است که مساجد در ماه مبارک رمضان فعال و پایگاه های مقاومت بسیج متولی امر برگزاری رزمایش «کمک مومنانه» می‌شوند و نباید موازی کاری صورت گیرد و کمک‌های جمع آوری شده توسط افرادی مشخص به طور مرتب درب منازل بین آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام موسوی گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه مرتب باید فعالیت‌های رزمایش را اطلاع رسانی کنند و آن را برای مردم شفاف سازی کنند که چه اقلامی در چه محله‌ای توزیع شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود افراد مستحق که متضرر شده و توان تهیه مایحتاج خود را ندارند شناسایی و معرفی و محترمانه و با حفظ کرامت انسانی و عادلانه این کمک‌ها به آنها تحویل داده شود.

امام جمعه پلدختر یادآور شد: افراد مستحق به دفتر امام‌جمعه، سپاه و تبلیغات اسلامی معرفی شوند و این کمک‌های که شامل اقلام خوراکی، بهداشتی، پوشاک، مواد ضدعفونی کننده و ماسک است بدون منت بین آنها توزیع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها