ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق خبر داد؛

برگزاری رژه «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در مشهد

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان از برگزاری رژه عرضه خدمات سلامت با شعار «مدافعان وطن و یاوران سلامت» به جای رژه روز ارتش در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۳۹۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ - 14April 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا با هدف تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت ارتش امروز در مشهد برگزار شد.

امیر آذریان در این نشست اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی به‌ویژه استکبار جهانی همواره به دنبال شیطنت‌های خود هستند و این دشمنی از قبل از انقلاب تاکنون بوده و در مقابل نیز نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی زمینی ارتش پاسخ‌های کوبنده به این شرارت‌ها داده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا با بیان اینکه این قرارگاه در بُعد عملیاتی ۷۰۰ کیلومتر راه مرزی دارد، ادامه داد: حفظ آب و خاک میهن، امنیت و سلامت مردم در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شیوع ویروس کرونا و اقدامات ضدکرونایی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا اشاره کرد و ابراز داشت: برنامه‌های پیشگیرانه قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا از ۲۹ بهمن سال گذشته آغاز شد. در حوزه درمانی نیز از ابتدای اسفند کلیه مراکز درمانی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی در ادامه به تشریح برنامه‌های روز ارتش اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع کرونا و به منظور مقابله با این ویروس، امسال در ۲۹ فروردین و روز ارتش رژه موتوری و پیاده برگزار نمی‌شود و به جای آن رژه خدمات سلامت با شعار «مدافعان وطن و یاوران سلامت» انجام خواهد شد.

ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق تصریح کرد: این مراسم با حضور استاندار، مسئولان استانی توسط تیم‌های پزشکی، یگان‌های بهداشت و درمان و جنگ نوین و نیروهای امدادی قرارگاه منطقه‌ای ارتش و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مشهد برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از مراسم رژه، با حرکت به سمت حرم حضرت رضا (ع) بخشی از معابر و خیابان‌های شهر مشهد، رواق‌ها، صحن‌ها ضدعفونی می‌شود.

آذریان افزود: اهدا خون توسط جمعی از کارکنان قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق از دیگر برنامه‌های روز ارتش است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا تصریح کرد: قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در شمال‌شرق دارای هفت بیمارستان در منطقه است که از این تعداد پنج بیمارستان به منظور مقابله با کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

آذریان ادامه داد: ۶۰ ایستگاه پایش سلامت نیز در منطقه ایجاد کردیم که ۱۴ ایستگاه آن در حاشیه شهر مشهد است و تا زمانی که نیاز باشد خدمات را ارائه می‌دهیم.

ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق در پایان گفت: همه دستورالعمل‌های بهداشتی در یگان‌های تحت امر قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا جهت حفظ سلامت کارکنان مستقر در مرز و همچنین کارکنان وظیفه که امانت مردم در نزد ما هستند، رعایت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار