با حضور فرمانده کل سپاه؛

سامانه بومی هوشمند تشخیص لحظه‌ای کرونا رونمایی شد

سامانه بومی هوشمند تشخیص لحظه‌ای کرونا با نام «مستعان» که برای اولین بار در دنیا توسط متخصصان بسیجی ساخته شده، در مراسمی با حضور سرلشکر سلامی رونمایی شد.
کد خبر: ۳۹۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ - 15April 2020

سامانه تشخیصی ویروس کرونا با نام «مستعان» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه صبح امروز در مراسم رونمایی از دستاورد تشخیص ویروس کرونا که توسط متخصصان بسیجی ساخته شده است، اظهار داشت: این دستگاه یک پدیده علمی و فناوری نوظهور است که بعد از شیوع کرونا توسط تعدادی از بسیجیان دانشمند و بااخلاص، ساخته شده و توسعه یافته است.

وی افزود: این دستگاه با استفاده از ایجاد میدان مغناطیسی یعنی ویروس دو قطبی که داخل دستگاه تعبیه می‌شود، هر نقطه‌ای از محیط به شعاع صد متر را که آلوده باشد، آنتن دستگاه مقابل آن قرار می‌گیرد و در عرض پنج ثانیه آن نقطه آلوده را شناسایی می‌کند.

سردار سلامی ادامه داد: حُسن دستگاه این است که نیاز به خون‌گیری ندارد و از راه دور و هوشمندانه عمل می‌کند؛ یعنی برای غربالگری انبوه، شناسایی نقاط، سطوح، انسان‌های آلوده و حتی ضدعفونی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بیهوده نقاط غیرآلوده ضدعفونی نشود.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه یک پدیده شگفت‌انگیز علمی است، تأکید کرد: دستگاه مورد اشاره در بیمارستان‌های مختلف تست شده که بیش از ۸۰ درصد دقت و صحت عمل آن مورد تأیید قرار گرفته و می‌تواند مبنای خیلی خوبی برای کشف هر نوع ویروس باشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار