فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش:

رژه روز ۲۹ فرودین با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در کرمان برگزار می‌شود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: رژه ۲۹ فرودین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» و با حضور مسئولین لشکری و کشوری در مرکز ۰۵ کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۹۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 16April 2020

امیر «مهدی معمارباشی» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: دفاع مقدس، سرشار از فرهنگ ارزشمندی است که بایستی این فرهنگ غنی و زیبا به جامعه و به خصوص نسل جوان منتقل شود.

وی با بیان اینکه امروز جوانان ما با تاسی از این فرهنگ در رزمایش بزرگ مبارزه با ویروس کرونا از امتحان سربلند بیرون آمدند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پا به پای مردم و مدافعان سلامت در جهت از بین بردن این ویروس منحوس در آماده باش کامل است.

امیر سرتیپ دوم معمارباشی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی از 25 اسفندماه در رزمایش لبیک یا خامنه ای با حضور یگان ها، در ضدعفونی و سم پاشی ارگانها در 15 نقطه از شهر کرمان و همچنین توزیع ماسک به عموم مردم در چندین نوبت فعال بوده و این فعالیت همچنان ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش تصریح کرد: انجام غربالگری و پایش توسط ایستگاه‌های ارتش انجام و در صورت برخورد به موارد مشکوک، توسط آمبولانس‌های منطقه جنوب شرق و همچنین اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های افضلی پور و امام حسین (ع) اعزام می‌شوند و تست‌های کرونا از آن‌ها گرفته می‌شود.

وی به حضور ارتش در مناطق سیل زده در جنوب در ساعات اولیه اشاره کرد و گفت: اعزام ادوات مهندسی به مناطق سیل زده ریگان جهت کمک به مردم آسیب دیده اعزام و همچنان در حال خدمت رسانی به این عزیزان می باشد.

امیر معمارباشی در ادامه به تشریح برنامه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان پرداخت و گفت: امسال با توجه به شرایط ویژه ای که داریم، رژه نیروهای مسلح به صورت رده ها منظم به ضدعفونی شهر خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در روز 29 فرودین از ساعت 9:30 صبح رژه خدمت با حضور یگانهای موتوری و ستون خودرویی شامل ادوات و تجهیزات و دستگاههای رفع آلودگی به همراه خودروهای پشتیبانی از قبیل آمبلانس با شعار« مدافعان وطن، یاوران سلامت» رژه اقتدار را در مرکز 05 کرمان با حضور مسئولین لشکری و کشوری به نمایش خواهند گذاشت.

معمارباشی گفت: در ادامه رژه اقتدار، ستون‌های خودرویی مسیر میدان آزادی تا میدان شهدا را ضدعفونی خواهند کرد و همچنین به صورت همزمان در پانزده نقطه شهر ایستگاههای پرستاری و پزشکی به مردم خدمات رسانی خواهند کرد.

فرمانده جنوب شرق ارتش افزود: هم اکنون نیز تعداد ۱۰۰ تخت برای نقاهتگاه بیماران کرونایی توسط نیروی زمینی ارتش در منطقه جنوب شرق فراهم شده و طبق دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مجموعه نیرو‌های نظامی کشور به صورت یکپارچه آماده همکاری با دولت و نظام پزشکی کشور برای مقابله با ویروس کرونا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار