فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21حمزه آذربایجان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

امنیت ایران اسلامی نشات گرفته از اقتدار و استقلال نظامی نیروهای مسلح است

سرتیپ‌ 2 ستاد «عیسی میرزایی» گفت: کشور ما جز امن ترین کشور های دنیا است و این امنیت پایدار تولید داخلی بوده و مثل برخی از کشور‌های عربی استیجاری یا وارداتی نیست که این امنیت نشات گرفته از اقتدار و استقلال نظامی نیروهای مسلح است چنانکه با ساقط کردن پهبادهای آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی این قضیه اثبات شد.
کد خبر: ۳۹۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ - 15April 2020

سرتیپ‌ 2 ستاد «عیسی میرزایی» ارشد نظامی آجا در استانهای آذربایجان‌شرقی و اردبیل و فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه آذربایجان در گفتگو با دفاع‌پرس ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی محضر مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران و خانواده بزرگ نیروهای مسلح به ویژه ارتشیان قهرمان و خانواده آنان اظهار داشت: 29 فروردین یک روز ارزشمند و تاثیرگذار در تاریخ پر افتخار 41 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و روز تولد ارتش است که حضرت امام خمینی(ره) با آن دید پیامبرگونه با نامگذاری روز 29 فروردین بنام روز ارتش به دسیسه‌های دشمنان انقلاب خط بطلان کشید.

ارشد نظامی آجا گفت: ارتش در طول 41 ساله انقلاب با کارنامه مطلوب خود توانسته به اعتماد امام راحل و مقام عظمای ولایت به خوبی پاسخ دهد و از روزهای اول انقلاب، در مقابل دشمنان قسم خورده انقلاب و ضد انقلابیونی که به فکر جدایی مناطقی از کردستان، خوزستان ، آذربایجان و گنبد بودند بایستد. چنانکه شهید سپهبد صیاد شیرازی به همراه شهید چمران توانستند از جمله شهرهای سنندج، سقز، سردشت و مریوان را که در تصرف دشمن بود را آزاد کنند و امنیت را به این مناطق بازگردانند.

فرمانده قرارگاه لشکر 21 حمزه آذربایجان افزود: در اوایل جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران با کمک سپاهیان، نیروهای بسیجی و مردمی توانست با انجام عملیات‌های محدود و بزرگ آفندی و پدافندی، ماشین جنگی دشمن را که بیش از 40 کشور پشتیبانی سیاسی، اطلاعاتی، تجهیزاتی و نیروی انسانی می‌کرد، کند و در نهایت متوقف نماید.

وی به ایجاد انسجام و وحدت نیروهای مسلح توسط شهید سپهبد صیاد شیرازی اشاره و خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیروهای مسلح به گونه‌‎ا‌ی عمل کردند که دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشور را در اختیار بگیرد.

در ادامه وی گفت: کشور ما جز امن ترین کشور های دنیا است و این امنیت پایدار تولید داخلی بوده و مثل برخی از کشور‌های عربی استیجاری یا وارداتی نیست که این امنیت نشات گرفته از اقتدار و استقلال نظامی نیروهای مسلح است چنانکه با ساقط کردن پهبادهای آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی این قضیه اثبات شد.

وی اظهار داشت: در نیروی زمینی 23 رسته وجود دارد که بیش از 97 درصد نیازمندی‌های عملیاتی و تخصصی این رسته‌ها در داخل کشور تولید می شود.

امیر میرزایی تصریح کرد: ارتش از روز 28 بهمن در مقابله با ویروس کرونا ستاد بحران تشکیل داد و جهت کمک به به مردم کشور وارد عمل شد و درحوزه درون سازمانی با پایش کارکنان پایور و وظیفه و در حوزه برون سازمان در سطح کشور و استان، گند زدایی و ضد عفونی شهرها را انجام داد

وی افزود: ارتش با برپایی 95 نقطه ایستگاه غربالگری در سطح استان به صورت سیار و متحرک و با کنترل عبور و مرور بیش از 30 نقطه در ورودی شهرها از طرف استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به مردم عزیزدر مقابله با این ویروس خدمت می‌نماید.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21حمزه آذربایجان تصریح کرد: ارتش همیشه در صحنه، چه در وقوع بلایای طبیعی و چه درهنگام بلایای غیر مترقبه اعم از: سیل و زلزله و سقوط هواپیما و در بارش‌های شدید برف همواره کنار مردم بوده است، چنانکه در هنگام وقوع زمین لرزه به گفته شاهدان عینی اولین صدایی که به گوش مردم زلزله زده کرمانشاه رسید صدای بالگرد های هوانیروز ارتش بود و همگی این اقدامات ارزشمند است که فرمانده معظم کل قوا از ارتش به عنوان ارتش حزب الله و کلمه طیبه نام برده است.

در پایان امیر میرزایی خاطر نشان کرد: امسال جهت جلوگیری از ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان مراسم رژه برگزار نمی‌شود و جایگزین آن طرح رژه خدمت با شعار مدافعان وطن، یاوران سلامت خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار