واکنش سخنگوی پوتین به تصمیم ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی گفته است: اعضای گروه بیست قبلا از اقدامات سازمان بهداشت جهانی در مقابله با کرونا حمایت کرده بودند.
کد خبر: ۳۹۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ - 15April 2020

واکنش سخنگوی پوتین به تصمیم ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه، کرملین در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره قطع کمک به سازمان بهداشت جهانی گفت که پیش از این اعضای گروه بیست در جریان برگزاری نشست اینترنتی، حمایت خود را از اقدامات سازمان بهداشت جهانی در راستای مبارزه با شیوع کرونا اعلام کرده بودند.

سخنگوی ولادیمیر پوتین در واکنش به تصمیم اخیر کاخ سفید علیه سازمان بهداشت جهانی، به بیانیه هماهنگ سران گروه ۲۰ اشاره کرد و گفت: سران گروه ۲۰ بیانیه هماهنگی با نام «بیانیه کووید -۱۹» را تنظیم و نشستی برگزار کردند و در این بیانیه گفته شد که جی ۲۰ و سازمان بهداشت جهانی برای غلبه بر همه‌گیری به انجام تمام اقدامات ممکن قویاً تعهد خواهند داشت.

آمریکا یکی از اعضای گروه بیست است و آن گونه که سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفته پیشتر آمریکا در قالب بیانیه پایانی گروه بیست از اقدامات سازمان بهداشت جهانی حمایت کرده بود.

به گفته سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه، سران جی ۲۰ از جمله «ولادیمیر پوتین»، رئیس فدراسیون روسیه به سازمان جهانی بهداشت در ارتباط با تلاش بیشتر این سازمان برای تحلیل تجربه این همه‌گیری امیدوارند و از آن حمایت می‌کنند. این موضع ما در مسکو است.

شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به دولت دستور داده است کمک آمریکا به بودجه سازمان بهداشت جهانی (دبلیو اچ او) را معلق کند.

او گفت که سازمان بهداشت جهانی در انجام وظایفش در ارتباط با اپیدمی جهانی ویروس کرونا ناکام مانده است.

همچنین در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه از این تصمیم ترامپ درباره قطع حمایت مالی از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و خواستار آن شد که به جای اتهام‌زنی، برای اتخاذ رویکردی جهانی در مواجهه با کرونا، به اتحاد و همبستگی روی بیاوریم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها