فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر خبر داد؛

رزمایش روز ارتش با مانور خودرو‌های ضدعفونی کننده

امیرسرتیپ دوم خلبان «علی اکبر طالب‌زاده» گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور امسال برخلاف سال‌های گذشته رژه نظامی ارتش برگزار نمی‌شود، اما در قالب طرح مدافعان وطن، آیین روز ارتش با مانور خودرو‌های ضدعفونی برگزار می‌شود و سه ایستگاه سلامت در سطح شهر نیز کار غربالگری، تب سنجی و ضدعفونی را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ - 15April 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، امیرسرتیپ دوم خلبان «علی اکبر طالب‌زاده» فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر در نشست خبری در آستانه روز ارتش با تقدیر از جامعه پزشکی و کادر درمانی کشور که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ارتش با پیوستن به مردم و امت ایران سهم بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده است، گفت: پس از هشت سال دفاع مقدس نیز ارتش به بازسازی و آماده‌سازی توان رزم پرداخت و در صنعت قطعه‌سازی با استفاده از توان داخلی به خودکفایی رسید و تجهیزات خود را به روز کرد.

فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر با اشاره به برنامه‌های روز ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور امسال برخلاف سال‌های گذشته رژه نظامی ارتش برگزار نمی‌شود، اما در قالب طرح مدافعان وطن، آیین روز ارتش با مانور خودرو‌های ضدعفونی برگزار می‌شود و سه ایستگاه سلامت در سطح شهر نیز کار غربالگری، تب سنجی و ضدعفونی را انجام می‌دهند.

وی به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با شیوع ویروس کرونا  اشاره کرد و افزود: استفاده روزانه پنج هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده برای پاکسازی شهر و معابر، تولید و توزیع ۱۵ هزار ماسک و آماده‌سازی  افزون بر ۵۵۰ تخت در نقاهتگاه، سربازخانه و مهمان‌خانه ارتش برای نگهداری بیماران کرونایی در زمان قرنطینه از جمله اقدامات است.

امیرسرتیپ طالب‌زاده اظهار داشت: هر چند پایگاه هوایی بوشهر تا کنون بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نداشته، اما با توجه به تعداد بالای خانوار‌ها و سربازان ساکن در این پایگاه، اقدام به آماده‌سازی و تجهیز نقاهتگاه و قرنطینه برای سربازان و ساکنان پایگاه هوایی کرده‌ایم تا در صورت ابتلا به کرونا بتوانیم به درمان بیماران اقدام کنیم.

وی گفت: ماسک‌های تولیدی علاوه بر توزیع میان ساکنین پایگاه، روزانه ۴۰۰ عدد نیز در میان مردم کم برخوردار بوشهر توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار