وخامت حال زندانی سعودی و بی توجهی آل سعود به درخواست‌های آزادی او

نهادهاق حقوق بشری عربستان از وخامت حال یک زندانی سیاسی از سال ۲۰۱۳ در این کشور و بی‌توجهی حکومت آل‌سعود به درخواست‌ها برای آزادی او خبر داده‌اند.
کد خبر: ۳۹۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ - 15April 2020

وخامت حال زندانی سعودی و بی توجهی آل سعود به درخواست‌های آزادی اوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، حساب «معتقلی الرأی» (زندانیان عقیده) که مربوط به نظارت بر شرایط زندانیان سیاسی در عربستان سعودی است در صفحه مجازی در پستی نوشت که «عبدالله الحامد» یک شهروند عربستانی دارای مدرک دکترای حقوق که از سال ۲۰۱۳ به دلایل سیاسی در بازداشت به سر می‌برد دچار سکته مغزی شده و از پنجشنبه گذشته به کما رفته است.

این نهاد آورده که از منابع عربستان خبر موثق انتقال الحامد به آی سی یو را دریافت کرده است.

از سوی دیگر نهاد حقوق بشر عربستان (قسط) هم اعلام کرد که عبدالله الحامد فعال عربستانی از زندان به آی سی یو بیمارستانی منتقل شده و وضعیت سلامت او وخیم است.

قسط گفته که الحامد موسس انجمن حقوق مدنی و سیاسی در عربستان در حالی که در زندان الحائر ریاض زندانی است، دچار سکته مغزی شده و به بیمارستان منتقل شده و هیچ اقدامی برای آزادی او انجام نمی‌شود.

مقامات عربستان علی الحامد ۷۱ ساله را به اتهام مسائل سیاسی به ۱۱ سال حبس محکوم کرده است و در حالی که از سه ماه پیش وضعیت سلامت او وخیم بود مقامات سعودی با آزادی وی مخالفت می‌کنند.

این توئیت زندانیان عقیده با واکنش کاربران عربستانی همراه شده است.

یکی با نام احمد خالد عبدالرحمن آورده است: «ما می‌خواهیم میهن خود را با آن دسته از افراد آزاده که توسط ظالمان دستگیر شده بودند، بسازیم و از خروج همه آن‌ها از زندان شاد باشیم. ما می‌خواهیم انسان در زیر آسمان آزادی و انسانیت، برادری و عدالت به جایگاه خود بازگردد».

کاربر دیگری نوشت: «آیا این استبداد پایانی ندارد. آیا در میان شما‌ای مردم عربستان مردی نیست که دست یک ظالم را بگیرد و او را از این استبداد و بی اخلاقی باز دارد!».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار