صنعا:

برنامه جهانی غذا به سفارش عربستان کمک‌ها به ملت یمن را کاهش داد

دولت یمن از برنامه جهانی غذا به دلیل سیاسی کاری و رفتن زیر فشار ائتلاف سعودی برای کاهش کمک‌های بشردوستانه به ملت یمن به موازات حملات نظامی عربستان علیه این کشور انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۹۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ - 15April 2020

برنامه جهانی غذا به سفارش عربستان کمک‌ها به ملت یمن را کاهش دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، گروه انصار الله یمن روز چهارشنبه از مخالفت خود با تصمیم برنامه جهانی غذا برای کاهش کمک‌های بشردوستانه به یمن خبر داد.

شبکه تلویزیونی المسیره یمن در بیانیه‌ای به نقل از شورای عالی امور انسانی یمن گفت: «تصمیم برنامه جهانی غذا در کاهش کمک‌ها کودتا علیه توافقنامه امضا شده است».

شورای عالی امور انسانی یمن برنامه جهانی غذا و اعانه‌دهندگان را مسئول تبعات انسانی تصمیم آن‌ها به کاهش کمک‌ها به یمن خواند و این شورا، برنامه جهانی غذا را مسئول منحرف شدن در مسیر اقدامات بشردوستانه در یمن به مسیر باج خواهی و تحریک سیاسی دانست.

شورای عالی امور انسانی یمن تصمیم کاهش کمک‌ها را اهرم فشار کشور‌های متجاوز علیه یمن برای در تنگنا قرار دادن ملت یمن به موازات تشدید حملات نظامی علیه آن‌ها توصیف کرد.

شورای عالی امور بشردوستانه یمن از برنامه جهانی غذا خواست یک گزارش مالی مفصل از چیزی که اعانه‌دهندگان برای کمک به ملت یمن ارائه دادند ارائه دهد و از آن خواست در توافق میان طرفین تجدید نظر کند. این شورا بر ادامه ارائه همه خدمات و تسهیلات مربوط به اقدامات بشردوستانه در یمن تاکید کرد.

جنبش انصار الله یمن روز سه شنبه هم از تصمیم نهاد‌های سازمان ملل در کاهش ۷۵ درصدی کمک‌هایشان به یمن انتقاد کرد و گفت نهاد‌های سازمان ملل کمک‌ها را از اعانه دهندگان دریافت می‌کنند، اما مقدار اندکی از آن را تحویل ملت یمن می‌دهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار