فرمانده سپاه کربلا مازندران خبر داد؛

تولید بیش از پنج میلیون اقلام بهداشتی توسط بسیجیان مازندران / توزیع بیش از ۱۰۱ هزار بسته معیشتی

سردار «محمدحسین بابایی» از تولید پنج میلیون و ۱۰۴ هزار و ۸۹۷ قطعه از اقلام بهداشتی توسط بسیجیان استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ - 16April 2020

تولید بیش از پنج میلیون اقلام بهداشتی توسط بسیجیان مازندران / توزیع بیش از 101 هزار بسته معیشتیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمدحسین بابایی» فرمانده سپاه کربلا مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری رزمایش «کمک مومنانه» و تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا اظهار داشت: «کرونا» بلای همه‌گیر در سراسر جهان اجتماعات، عبادتگاه‌ها، مراسمات، دانشگاه‌ها، بازارها و اقتصاد جهانی را بهم ریخت و خیلی‌ها را مستأصل کرده است.

وی افزود: سپاه کربلا برابر وظیفه انقلابی از همان ابتداء شیوع این ویروس، از هفتم اسفند در بحث سازماندهی ورود پیدا کرد و کارگاه‌ها و گروه‌های مردمی در مقابله با این ویروس آغاز بکار کردند.

این مسئول ادامه داد: نیروهای بسیجی در گروه‌های «سفیران سلامت» در بحث آموزش، «ناظرین سلامت» در بحث رصد فعالیت‌ها و کنترل بازار و جلوگیری از قاچاق و احتکار ورود پیدا کردند و نتیجه آن کشف 313 محتکر در استان بود.

بابایی به فعالیت «مدافعان سلامت» نیز اشاره کرد و با بیان اینکه با تشکیل ستاد پشتیبانی سلامت بیش از 600 کارگاه خیاطی مجوز 45 روزه دریافت کردند، گفت: تعداد هزار و 714 خیاط با هزار و 305 چرخ خیاطی به صورت صلواتی در این کارگاه‌ها به تولید ماسک، دستکش و لباس پرستاری پرداختند که ماحصل آن تولید پنج میلیون و 104 هزار و 897 قطعه از این اقلام بهداشتی بود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران از تولید پنج میلیون و 719 هزار و 214 لیتر مواد ضدعفونی کننده در اندازه‌های مختلف خبر داد و گفت: مردم استان با استفاده از پمپ‌های دستی، دوشی، مخزن‌های سواره، تراکتور و تیلر یک شب در میان و دو شب در میان به ضدعفونی اماکن و معابر در شهرها و روستاها پرداختند و الحمدلله تکثیر این ویروس کنترل شد و روند کاهشی داشت.

این مسئول به همکاری دستگاه‌های استان با قرارگاه زیستی سپاه کربلا اشاره کرد و افزود: مردم استان مازندران نیز در 50 روز گذشته بیش از 70 میلیارد تومان در مقابله با ویروس منحوس «کرونا» انفاق کردند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 440 نفر روز بسیجی و بکارگیری دو هزار نفر در مراکز درمانی گفت: همچنین تا 25 فروردین تعداد 101 هزار و 170 بسته معیشتی بین مردم استان توزیع شد.

بابایی افزود: سپاه کربلا طبق فرمایش مقام معظم رهبری در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» نیز ورود پیدا کرد و ستاد استانی این رزمایش با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار، دادستان، مدیرکل صدا و سیما و دبیر مجمع خیرین محرومیت‌زدایی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این ستاد دارای پنج کمیته فرهنگی و رسانه، آماد و پشتیبانی، مالی، رصد و شناسایی و اجرایی است، گفت: همچنین این ستاد با همین ساختار در شهرستان‌ها و شهرها و بخش‌ها نیز شکل گرفت و جامعه هدف ما در این طرح فقرا و نیازمندان هستند که در چند مرحله شب اول ماه رمضان، نیمه رمضان و عید فطر و همچنین شب‌های قدر از «کمک مومنانه» بهره‌مند خواهند شد.

این مسئول همچنین با بیان اینکه کارکنان سپاه کربلا 20 درصد حقوق خود را به این امر اختصاص دادند، افزود: همچنین تاکنون 12 هیأت مذهبی نسبت به تهیه هر کدام به تعداد 1000 بسته معیشتی اعلام آمادگی کردند و در این مسیر با اعلام آمادگی یکی از خیرین استان تعداد 3 هزار بسته نیز آماده خواهد شد.

بابایی در پایان گفت: مردم مومن و خداجوی استان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 6809710123400001 مجمع خیرین محرومیت‌زدایی واریز نمایند تا در اختیار مردم نیازمند قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار