استاندار مازندران:

تحقق شعار سال نیازمند برنامه عملیاتی است

«احمد حسین‌زادگان» گفت: برای تحقق شعار سال نیازمند برنامه عملیاتی هستیم، گفت: هر دستگاهی باید برای تحقق «جهش تولید» برنامه ویژه داشته باشد.
کد خبر: ۳۹۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ - 16April 2020

تحقق شعار سال نیازمند برنامه عملیاتی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه این جلسه پیرو کارهای صورت گرفته در کمیته‌ها ذیل شورا برای جهش اقتصادی برگزار شده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال است که هوشمندانه به‌دلیل حساسیت‌های موجود شعار رونق تولید، جهش اقتصادی و... را طرح می‌کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم کشور را بدون اقتصاد نفتی و یا کاهش وابستگی به نفت اداره کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دولت نیز سال گذشته در حوزه رونق تولید در بخش‌های تامین اجتماعی، مالیات، سرمایه در گردش و... کمک‌های موثری کرده است، که علیرغم همه تحریم‌های ظالمانه و فشارهای موجود، برکات و اثرات آن مشاهده می‌شود و بحمدالله محاسبات دشمن تحقق پیدا نکرد و مراکز تولیدی در حال فعالیت هستند، متذکر شد: امسال که از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی سال جهش تولید نامگذاری شده است، در چند سطح برای تحقق منویات معظم له وارد شده ایم.

حسین‌زادگان ابتدا به برنامه‌های معاونت اقتصادی در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی، گردشگری و زیرمجوعه‌های آن‌ها اشاره کرد که برای هریک پروژه‌هایی به عنوان راهبرد تعریف شده است و اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در اقتصاد مقاومتی و دستگاه‌های اجرایی هم به‌نوبه خود برنامه پیشنهادی و مختص به‌خود را ارائه نموده اند.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای تحقق شعار سال، نیازمند برنامه عملیاتی هستیم، اعلام کرد: از دستگاه‌ها خواستیم این برنامه تا جلسه هفته بعد ارائه گردد و در آن پیش بینی شود که قرار است در حوزه‌های مختلف به چه عدد و رقمی در افزایش و جهش تولید برسیم.

وی تاکید کرد: نیازمند برنامه جزء به جزء عملیاتی زمان بندی شده هستیم تا دقیقا نشان دهد در بخش‌های مختلف از کجا به کجا خواهیم رسید.

حسین‌زادگان گفت: تحقق جهش تولید یعنی اینکه ما بگوییم امسال با اصلاح برخی روش‌ها، کار فوق العاده و تغییر در نوع مدیریت‌ها و بهره گیری از مدیریت هوشمندانه و جهادی، ارقام موجود در تولید را به‌طرز قابل توجهی ارتقاء ببخشیم و این مهم نیاز به یک برنامه یکساله و در سایه آن برنامه دو تا سه ساله دارد که دستگاه‌ها آن را پیش بینی کنند تا امکان نظارت و راستی آزمایی برای ما وجود داشته باشد.

استاندار مازندران به ظرفیت‌های تجارت خارجی و اهتمام فوق العاده بخش خصوصی برای استفاده از آن اشاره کرد و با بیان اینکه برخی اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف نیز باید نهایی شود، افزود: تصویب منطقه آزاد مازندران قرار است هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد که خود می‌تواند در جهش اقتصادی و تولید استان موثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت بنده در دوره مدیریت این بوده که اقتصاد دریا محور در مازندران باید جدی گرفته شود که صید صنعتی یکی از محورهای آن است، گفت: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های متنوع‌تری را شاهدیم.

حسین‌زادگان با بیان اینکه 143 نقطه قبلا برای راه اندازی اسکله‌های تفریحی - گردشگری شناسایی و استعلامات آن از دستگاه‌های مسئول اخذ شده است، عنوان کرد: از این تعداد موافقت اصولی 43 اسکله از سوی سازمان بنادر صادر شد که می‌تواند جهش بزرگی را در اقتصاد دریا محور و گردشگری دریایی ایجاد کند و از سرمایه گذاران عزیز نیز دعوت می‌کنیم تا برای عملیاتی کردن آن ها ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار