جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خبر داد؛

توزیع بیش از 6 هزار بسته معیشتی توسط سپاه در یزد

سرهنگ حسین زارع کمالی از توزیع تاکنون بیش از شش هزار بسته معیشتی با اعتبار بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال از سوی سپاه الغدیر یزد خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ - 16April 2020

توزیع بیش از 6 هزار بسته معیشتی توسط سپاه در یزدبه گزارش دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ حسین زارع کمالی جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در نشست خبری با اشاره به اینکه شیوع کرونا در کنار مشکلاتی که برای مردم به وجود آورد، همدلی بسیار خوب و نمونه ایثار و جهاد را به نمایش گذاشت اظهار داشت: در این دوران به خوبی تفاوت تمدن غرب و تمدن اسلامی ایرانی برای همگان مشخص شد.

وی تصریح کرد: با شیوع این بیماری، سپاه الغدیر استان قرارگاه پدافند زیست محیطی را با هفت کارگروه ایجاد کرد و از دوم اسفند 98 این قرارگاه در استان فعال شد.

وی با بیان اینکه یکی از کارگروه‌های این قرارگاه رصد و پایش بود، عنوان کرد: در این کارگروه اقدامات بسیار خوبی اعم از کشفیات مختلف که گوشه هایی از آن توسط رسانه ها منتشر شد به اجرا در آمد و علاوه بر آن پیگیری مشکلاتی که احتمالا در حین و یا بعد از بیماری ممکن بود به وجود آید هم در این کارگروه پیگیری شد.

زارع کمالی در ارتباط با کشفیات گفت: تاکنون بالغ بر 170 هزار انواع ماسک و دستکش، بالغ بر 10 هزار لیتر الکل و مقادیر بسیار زیاد محلول‌های ضعفونی کشف شده است.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: بنا بر وظیفه ذاتی سپاه الغدیر و ابلاغی که انجام شد، تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و هرآنچه که تحت امر سپاه الغدیر بود، در راستای مقابله، درمان و پیشگیری در اختیار معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

وی به تشکیل هفت نقاهتگاه توسط سپاه و بسیج در استان یزد اشاره کرد و افزود: با توجه به کنترل شرایط، تنها سه نقاهتگاه مورد استفاده قرار گرفت و چهار مورد دیگر نیاز به استفاده نبود.

زارع کمالی از حضور 200 شخص در این نقاهتگاه‌ها خبر داد و گفت: بالغ بر 90 درصد از این افراد بهبودی کامل خود را به دست آوردند و مابقی هم در حال گذراندن دوران درمان کامل هستند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: در این دوران 106 پزشک از بسیج جامعه پزشکی استان یزد در مراکز درمانی در حال فعالیت هستند و به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: در کارگروه رفع آلودگی و گندزدایی تجهیزات و معابر عمومی و اماکن، کار در استان شروع شد و روزانه بالغ بر سه هزار نفر از بسیجیان با هماهنگی معاونت بهداشت و درمان علوم پزشکی و شهرداری اقدامات گسترده‌ای در حوزه ضدعفونی انجام شد.

زارع کمالی در ارتباط با فعالیت کارگروه فرهنگی و مدیریت افکار عمومی ادامه داد: این کارگروه هم اقدامات خوبی اعم از ساخت انیمیشن، توزیع پوستر، ساخت کلیپ و تولیدات فرهنگی دیگر انجام داد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد یکی از اقدامات بسیار خوب در این دوران را فعالیت بسیج طلاب در ارتباط با تغسیل اموات کرونایی دانست و گفت: شش تیم از بسیجیان طلاب برادر و سه تیم از خواهران در استان ساماندهی و از 14 فروردین کار غسل اموات کرونایی در استان شروع شد.

وی در ارتباط با توزیع بسته‌های معیشتی در یزد گفت: از ابتدا یکی از مباحث مطرح شده این بود که معیشت مردم در این ایام دچار مشکل می‌شود و به همین دلیل کارگروه آماد و پشتیبانی فعالیت خود را شروع کرد و تاکنون بیش از شش هزار بسته با اعتبار بالغ بر 42 میلیارد ریال در استان توزیع شد.

زارع کمالی به اجرای رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و در ارتباط با زمان اجرای آن گفت: مرحله اول این رزمایش دوم اردیبهشت و سه روز قبل از ماه مبارک رمضان انجام شود و مرحله دوم آن هم همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و مرحله سوم آن هم همزمان با عید سعید فطر انجام شود.

وی تصریح کرد: این رزمایش تا برطرف شدن نیازمندی و ریشه کن شدن این بیماری منحوس ادامه پیدا می‌کند و اینطور نیست که تنها به ماه مبارک رمضان ختم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار