فرار عناصر مسلح از التنف گواه شکاف در شبه‌نظامیان متحد آمریکاست

شبکه المیادین فرار عناصر مسلح از پایگاه آمریکایی التنف سوریه را گواه شکاف بزرگ در صفوف نظامیان آمریکایی خواند و گفت که این گروه سلاح‌هایشان را تحویل ارتش سوریه دادند.
کد خبر: ۳۹۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ - 16April 2020

فرار عناصر مسلح از التنف گواه شکاف در شبه‌نظامیان متحد آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، منابع خبری معارض در سوریه روز گذشته از پیوستن شماری از عناصر مسلح تحت آموزش آمریکا در پایگاه «التنف» در شرق سوریه به ارتش سوریه خبر دادند.

شبکه المیادین هم امروز تایید کرد که این عناصر مسلح از گروه موسوم به «جیش مغاویر الثوره» بودند که روز سه شنبه از نیرو‌های آمریکایی در منطقه التنف جدا شدند و دستگاه امنیتی سوریه به آن‌ها امان داد.

بر اساس این گزارش فرار این نیرو‌ها از منطقه التنف طی یک نقشه برنامه ریزی شده طی پنج ماه اخیر صورت گرفت و گواه وجود شکاف امنیتی بزرگ در میان نیرو‌های آمریکایی است.

المیادین گفت که وضعیت این عناصر مسلح که به پایگاه تدمر منتقل شدند تسویه شده است و کاملا سلاح‌هایشان را تحویل دادند.

پایگاه التنف متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی، یکی از مهم‌ترین مراکز در سوریه است که عناصر آمریکا در آنجا به تروریست‌ها آموزش می‌دهند.

در جریان حمله سال گذشته عناصر داعش به استان السویداء در جنوب سوریه نیز بسیاری از کارشناسان تأکید کردند که حمله داعش با همکاری و هماهنگی عناصر آمریکایی حاضر در التنف صورت گرفته بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار