یادداشت/ عصمت دهقانی

دلاور مردان ارتشی همواره گوش به فرمان ولی فقیه بوده و هستند

مرور تاریخ 41 ساله انقلاب نشان می‌دهد، دلاور مردان ارتش، با ایمانی آمیخته با آگاهی و بصیرت و درک موقعیت سیاسی و اجتماعی زمان، در مقابله با همه توطئه‌ها گوش به فرمان ولی فقیه و پا به رکاب بوده و هستند.
کد خبر: ۳۹۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ - 16April 2020

دلاور مردان ارتشی همواره گوش به فرمان ولی فقیه بوده و هستند

گروه استان‌های دفاع‌پرس- عصمت دهقانی؛ نامگاری 29 فروردین ماه به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادآور اقدام مدبرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در مقابل دسیسه شیطانی دشمنان بود که در همان نخستین روزها و ماه‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با استفاد از مهره‌های داخلی خود و ضد انقلاب، شعار انحلال ارتش را سر دادند. امام(ره) با نامگذاری این روز از تقویم کشورمان به نام روز ارتش با دم مسیحایی خود جانی تازه به این حصن‌حصین نظام بخشید.

مرور تاریخ 41 ساله انقلاب نشان می‌دهد، دلاور مردان ارتش،  با ایمانی آمیخته با آگاهی و بصیرت و درک موقعیت سیاسی و اجتماعی زمان، در مقابله با همه توطئه‌ها گوش به فرمان ولی فقیه و پا به رکاب بوده و هستند.

در دوران مبارزات انقلابی بسیاری از ارتشیان که شاهد ظلم و بی‌عدالتی مسندنشینان رژیم طاغوت بودند و از غوطه ورشدن خاندان پهلوی در فساد رنج می‌بردند؛ پس از آشنایی با اندیشه‌های امام خمینی(ره) و روحیه ظلم ستیزی این ابرمرد تاریخ ایران،  با بصیرتی آمیخته با روحیه حماسی به مرور زمان به صف انقلابیون پیوستند.

یلان دلاور ارتشی بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و توطئه ضد انقلاب، جهت تثبیت و استقرار نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران نقش قابل توجهی را برعهده داشته و شهید سپهبد «سید محمد ولی قرنی» اولین شهید ترور بعد از انقلاب شد. در دوران هشت ساله دفاع مقدس با حضور در مناطق عملیاتی و شرکت در عملیات‌های متعددی نقش مؤثری در پیروزی‌های به دست آمده در آن سال‌ها را داشتند و در مواجهه با دشمن تا دندان مسلح اوراقی زرینی به کتاب قطور انقلاب اسلامی افزودند و در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب، حدود 48 هزار نفرشهید را تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند.

در قله‌های سربه فلک کشیده شمال غرب، درسوزناکترین سرمای کردستان و گرمترین گرمای جنوب، پروانه وار در شعله‌های شقاوت دشمن سوختند و «عند ربهم یرزقون» را تفسیری عاشقانه کردند. 

مرور خاطرات و زندگینامه شهدای ارتش، نکاتی را مقابل دیدگان‌مان می‌آورد که جا دارد در مقابل آن همه عظمت سر تعظیم فرود آوریم. از افتخارات ارتشیان همیشه سر افراز جمهوری اسلامی ایران همین بس که اولین نظامی که مقام معظم رهبری پشت سر او نماز خواند و به او اقتدا کرد شهید خلبان «علی اکبر قربان شیرودی» بود. شهیدی که خلبانان عراقی در محل شهادتش در بغداد به احترام او یک دقیقه سکوت کردند؛ شهید «عباس دوران» بود. شهیدی که دستش در عملیات رمضان قطع شده و آن را در جیبش قرار داده بود تا سربازها متوجه نشوند و روحیه‌شان را از دست ندهند؛ شهید «زارعیان» بود. فرمانده شهیدی که ناو جنگی خود را تا آخرین نفس رها نکرد و به شهادت رسید فرمانده ناوچه پیکان ناخدا «محمد ابراهیم همتی» بود. فرمانده‌ای که در چهار عملیات بیش از 10 هزار کیلومتر مربع از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را آزاد کرد؛ شهید سپهبد«علی صیاد شیرازی» بود. شهیدی که گفت «ایران کشور پهناوری است اما برای عقب نشینی من جایی ندارد» شهید سرتیپ «امیری» بود و هزاران افتخار آفرینی دیگر که باید نسل به نسل منتقل شود و آیندگان بدانند اگر مقاومت و از جان گذشتگی این مردان بی‌ادعا نبود استقلال کشور از دست می‌رفت و بیگانگان بر سرنوشت ملت سلطه پیدا می‌کردند.

مردان ایستاده‌تر از کوهی که تا تقدیم جان به محضر جانان دست از اهدافی که مهمترین آنها عزت و استقلال کشور است برنداشتند و این عزت را به هیچ چیز معامله و معاوضه نکردند و دوشادوش برادران سپاهی و بسیجی خود قله‌های رفیع بهروزی را فتح کردند و بر سکوی موفقیت جاودانه ایستادند.

حماسه آفرینی‌های تاریخ‎ساز ارتش جمهوری اسلامی در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور مایه غرور ملی و افتخار ملت سرافراز ایران اسلامی است و دستاوردهای ارزشمند ارتش در حوزه‌های دفاعی و نظامی و فناوری‌های نوین نماد قدرت بازدارندگی و تقویت و ارتقا بنیه دفاعی کشور است.

ارتشیان غیرتمند در همه عرصه‌ها حضوری تاثیرگذار و مجاهدانه دارند و هر زمان که نیاز باشد در مقابله با حوادث و بحران‌ها در کنار هموطنان خویش هستند.  هر گاه سیل و یا زلزله ویرانگر آورد گاهی برای آزمون می‌شود؛ خیل انبوهی از ارتشیان به میدان امداد رسانی می‌آیند و با تمام توان سعی در زدودن غبار غم از چهره هموطنان خود دارند و در ماه‌های اخیر که ویروس کرونا مهمان ناخوانده کشورمان شده است؛ باز نیروهای ارتشی همگام با تمامی کسانی که به میدان مبارزه با این ویروس منحوس آمده اند؛ با سلاحی از جنس ایثار و همدلی گام در این معرکه گذاشته اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها