دریادار سیاری:

ارتش کاملاً بر موضوع مسلط است/ در ارتش یک فوتی بر اثر کرونا داشتیم

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه ارتش ایران کاملاً بر موضوع مسلط است، گفت: نیرو‌های مسلح باید خود را حفظ کنند تا هرگاه لازم شد بتوانند تحت هر شرایطی مأموریت اصلی خود را انجام دهند.
کد خبر: ۳۹۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰ - 17April 2020

ارتش کاملاً بر موضوع مسلط است/ در ارتش یک فوتی بر اثر کروناداشتیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش شامگاه پنجشنبه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه در رژه خدمت فردا تجهیزات جدید کرونایی رونمایی می‌شود، اظهار داشت: پیش‌بینی شیوع بیماری را در ۲۹ دی‌ماه انجام دادیم و در سامانه بهداشت جهانی متوجه شدیم که بیماری شیوع یافته است و به نیروهایمان اعلام آمادگی کردیم.

وی با بیان اینکه فردا رژه خدمت خواهیم داشت، افزود: ما به ادامه فعالیت‌های خودمان می‌پردازیم تا بتوانیم ویروس کرونا را در کشورش ریشه کن کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اهداف اصلی نیروی زمینی ارتش در راستای جلوگیری از شیوع کرونا و هم‌افزایی ملی، ادامه داد: در عرصه‌های مختلف وسایل خاصی ابداع و اختراع شده است که در بحث مبارزه با ویروس کرونا و مبارزه تهاجمی و تشخیص مثمر ثمر خواهد بود؛ لذا تجهیزات و وسایل ما در این عرصه به عنوان اختراعات نیروی زمینی از روز اول به خدمت گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه رژه امسال تحت عنوان رژه خدمت با شعار مدافعان وطن و یاوران سلامت است، افزود: فردا نمادی از امکانات و نحوه خدمت رسانی به مردم را در تهران و ۲۵ استان دیگر به معرض نمایش می‌گذاریم و از تجهیزات مان نیز رونمایی خواهیم کرد.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: فردا از محصولات جدیدی در رابطه با موضوع کرونا رونمایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه «دشمن در حال کار روی این موضوع است که پادگان‌ها محل شیوع بیماری است و روی این موضوع هم تبلیغ می‌کند»، افزود: ما قبلاً گفتیم، الان هم میگوییم که سالم‌ترین محیط در سطح شهر، پادگان‌ها هستند؛ همه بخش‌های پادگان‌ها روزانه چندین مرتبه ضد عفونی و همه کارکنان حین ورود و خروج کنترل می‌شوند و امکانات در پادگان‌ها به اندازه کافی وجود دارد و تمامی پادگان‌ها تحت کنترل شدید است.

مجموعاً ۱۲۰ پایور و ۴۰ سرباز به کرونا مبتلا شدند

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تقسیم کارکنان ارتش به دو گروه پایور و وظیفه گفت: در بین پرسنل کادر در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مجموع ۱۲۰ نفر مبتلا به کروناداشتیم که کمتر یک سوم از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری شدند و سایرین بدون نیاز به بستری، روند درمانی خود را طی کردند. در کل ارتش سه نفر فوتی داشتیم که دو نفر از آن‌ها قبلاً عمل قلب باز انجام دادند و مشخص نیست که لزوما علت مرگ آن‌ها کرونا بوده است. در کارکنان وظیفه عمومی نیز از بین ده‌ها هزار نیرو، تنها ۴۰ نفر به کرونا مبتلا بودند که همه آن‌ها در بدو ورود به پادگان‌ها و در مرحله پایش سلامتی متوجه بیماری خود شدند و پی از طی مراحل درمان کار خود را در پادگان‌ها از سر گرفتند و مطلقاً در هیچ‌کدام از کارکنان وظیفه ارتش فوتی به علت ابتلا به کرونا نداشتیم.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار