امیر حیدری:

تانک‌های «تی ۹۰» بومی مهرماه تحویل نزاجا می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تحویل تانک‌های «تی ۹۰» بومی به این نیرو در مهرماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹ - 17April 2020

تانک‌های «تی ۹۰» بومی مهرماه تحویل نزاجا می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما به مناسبت ۲۹ فروردین (روز ارتش جمهوری اسلامی ایران) درخصوص افزایش توان رزم نزاجا با بیان اینکه طرح «لبیک ۲» از امسال آغاز می‌شود و تجهیزات جدیدی در ساختار نزاجا به کار گرفته خواهد شد، اظهار داشت: ازجمله این تجهیزات سه نوع تیربار جدید ساخت صنایع دفاع است که بهترین آن‌ها سلاح شاهر با نواخت تیر بالاست و جایگزین تیربار‌های موجود می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم تا سلاح ژ-۳ را به تدریج از چرخه خارج کرده و سلاحی دیگری را که توسط وزارت دفاع ساخته شده است را وارد چرخه عملیاتی کنیم.

فرمانده نزاجا در تشریح دستاورد‌های جدیدی این نیرو در حوزه زرهی نیز، عنوان کرد: الان در نزاجا فناوری ساخت تانک مدرن نهادینه شده است و شاید بتوان گفت تانک ذوالفقار دیگر تانک نسل ۲ حساب می‌شود؛ الان در حال کار روی تانک تی ۹۰ هستیم که چند رده از ذوالفقار بالاتر است. افتخار ذوالفقار بر این است که اولین تانکی بوده که در داخل ساخته شده است؛ بعد از ذوالفقار ما به سمت ساخت تانک با قدرت آتش و نواخت تیر بالاتر و آپشن‌های به روز‌تر که همه این ویژگی‌ها در تانک تی ۹۰ خلاصه شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در حال تست تحویل‌گیری تانک تی۹۰ هستیم، ادامه داد: تی ۹۰ پیشرفته‌ترین تانک روز دنیاست.

امیر حیدری همچنین در تشریح ویژگی‌های این تانک گفت: همچنین ما هفت آپشن جدید شامل استابلایزر جدید و ارتقای توانایی در برابر تک‌های شیمیایی و میکروبی روی آن اضافه و آن را تبدیل به سلاح نبرد آینده کرده‌ایم. ان‌شاءالله اولین سری از این تانک را در مهرماه تحویل می‌گیریم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها