امام جمعه قم:

نیروهای مسلح گشایندگان دروازه‌های جهاد و شهادت هستند/ قدرت نظامی ایران اسطوره‌های جهانی را در هم شکسته است

آیت‌الله اعرافی گفت: ارتش و سپاه و نیرو‌های مسلح پیشگامان راه نورانی جهاد، شهادت و گشایندگان در‌های آن به روی امت اسلامی هستند.
کد خبر: ۳۹۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ - 17April 2020

نیروهای مسلح گشایندگان دروازه‌های جهاد و شهادت هستند/ قدرت نظامی ایران اسطوره‌های جهانی را در هم شکسته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه قم، امروز در مراسم گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش در قم اظهار داشت: این روز مبارک را به ارتشیان و عموم نیرو‌های مسلح تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و به ارواح پاک و مطهر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و بین الملل اسلامی بویژه شهدای نیرو‌های مسلح و شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران درود می‌فرستیم.

وی افزود: از اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) شاهد برگزاری رژه خدمت و رزمایش اعلام آمادگی بیشتر در خدمت به مردم و مقابله با دشمنان اسلام هستیم، تشکر می‌کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان با استناد به حدیث «ان الجهاد باب فتحه الله لخاصة اولیائه» از امیرالمومنین (ع)، عنوان کرد: پروردگار متعال در عصر ما دروازه عظیم جهاد در راه خدا را به روی امت اسلامی گشود و ارتش و سپاه غیور و نیرو‌های مسلح پیشگامان این راه نورانی و گشایندگان دروازه‌های جهاد وشهادت در راه خدا هستند.

امام جمعه قم با اشاره به رتبه‌های بالای قدرت دفاعی و رزمی ایران در سنجه‌های بین المللی ادامه داد: بر اساس شاخص‌های متعارف نظامی در سال اخیر قدرت نظامی و دفاعی در دنیا ۱۴ بوده است و ملت و نیرو‌های مسلح در حالی توانستند این رتبه را کسب کنند که ۴۰ سال در تحریم و فشار و جنگ بوده اند و فتح چنین قله‌هایی جز با همت سربازان و بسیجیان و امیران و سرداران بزرگ و همه قوای مسلح و ارتش سرافراز ما امکان نداشته است.

وی تصریح کرد: دنیا باید بداند این رتبه‌های بالای نظامی و صنایع دفاعی در سطح بین الملل بر اساس منطق مادی است، اما در اصل به اعتقاد ما نیرو‌های مسلح از حیث پای بندی به آرمان‌های الهی و معنوی رتبه‌های اول دنیا را دارا هستند.

آیت الله اعرافی با برشمردن وجه تمایز نیرو‌های مسلح ایران با تمام دنیا ادامه داد: شما به عنوان یک آرمان بزرگ در صحنه حضور دارید و نخستین وجه ممتاز ارتش و سپاه و نیرو‌های مسلح تحقق آرمان‌های بزرگ و اهداف بلند و مقاصد عالی الهی و اسلامی است که در جهان بی نظیر است.

وی ادامه داد: دومین وجه تمایز نیرو‌های مسلح، برخورداری از فرماندهی فقیه و عالم بوده و اقدام و عمل نیرو‌های مسلح در مسیر الهی و با فرماندهی امام عصر (عج) است.

عضو فقهای شورای نگهبان سومین وجه تمایز نیرو‌های مسلح را سلوک و رفتار وفق مقررات و قوانین فقه اسلامی عنوان کرد و افزود: چهارمین ویژگی این است که فقط شجاع و افتخارآفرین در میدان رزم نیست بلکه در خدمت به مردم یک یار مهربان و فداکار است.

وی با بیان این نکته که با همت بلند فناوران و رزم آوران و سربازان و فرماندهان و نیرو‌های مسلح و ارتش تحت رهبری فرماندهی معظم کل قوا، امروز قدرت نظامی ایران اسلامی اسطوره‌های نظامی را در هم شکسته است، تاکید کرد: در صنایع موشکی، فناوری‌های رزمی و دفاعی و در نیروی دریایی اسطوره‌های چند قرن مهاجمان و استعمارگران را در هم شکسته ایم.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: نیروی دریایی ما برای نخستین بار در آب‌های آزاد خلیج فارس و دریای عمان حضوری مقتدر و اثرگذار دارد و در نیروی زمینی و در نیرو‌های هوایی نیز پهپاد‌ها و موشک‌ها قدرت جهانی را در هم شکسته است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش در حوادثی همچون زلزله، سیل و دیگر حوادث گوناگون حضوری نقش آفرین در خدمت به مردم دارد و امروز نیز در بلای جهانی کرونا، ارتش و سپاه و بسیج در کنار مردم و دستگاه ها، مسئولانه عمل کردند.

آیت الله اعرافی با اشاره به خدمات ارتش و سایر قوای مسلح در قم ادامه داد: در قم قهرمان و ام القرای ایران اسلامی، ارتش در کنار مسئولان استان، دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیج و نیرو‌های مردمی و قرارگاه‌های جهادی، حضوری بسیار نقش آفرین داشته است.

وی با اشاره به اینکه این ارتش، سپاه و ملت ما سرچشمه خوبی‌ها هستند، گفت: به فضل خدا با اتحاد و همدلی و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی سرافرازانه به راه خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها