ارتش آمریکا در واشنگتن در حالت آماده باش قرار گرفت

یک نشریه آمریکایی در گزارشی اختصاصی نوشت، بخشی از نیروهای نظامی ارتش در واشنگتن به حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت حاد شدن شیوع کرونا، سران ارتش و دولت را به جای امنی منتقل کنند.
کد خبر: ۳۹۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ - 17April 2020

ارتش آمریکا در واشنگتن در حالت آماده باش قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، با افزایش میزان ابتلا به ویروس کرونا در واشنگتن، ارتش آمریکا در این منطقه به حالت آماده‌باش قرار گرفت.

نشریه «نیوز ویک» در گزارشی اختصاصی در این زمینه نوشت، شماری از نیروهای آمریکایی در پایتخت این کشور آماده شده‌اند تا از این شهر در برابر حملات داخلی و خارجی محافظت کرده و در صورت لزوم، کاخ سفید و دیگر دفاتر کلیدی دولت را تخلیه کنند.

این نیروها دستور دارند ادامه کار دولت را تضمین کرده و زمانی که شیوع ویروس کرونا در واشنگتن به مرز حاد برسد، مقامات ارشد دولت و ارتش را به موقعیت‌های امن و محرمانه منتقل کنند.

مقامات پنتاگون تأکید کرده‌اند نظامیان آمریکایی در حال انجام هیچ عملیات محرمانه‌ای نیستند. این در حالی است که گارد ملی آمریکا در سرتاسر این کشور فعال شده‌اند.

نیوز ویک نوشت، فعال شدن «ستاد مشترک ملی منطقه پایتخت» که ۱۰ هزار نیرو را برای انجام دستورات ویژه در اختیار دارد، ادعای پنتاگون را نقض می‌کند. این ستاد در حال حاضر فعال شده و برخی عملیات‌های خود را مستقیماً به وزارت دفاع گزارش می‌کند.

برخی از واحدهای این ستاد در پایگاه‌های نظامی مستقر شده‌اند و به صورت شبانه‌روزی به پشتیبانی از واحدهای فعال در زمینه مبارزه با ویروس کرونا مشغول هستند.

به گفته نیوز ویک، گردان 106 هوایی ایالت «ایلینویز» با اسکورت دو بالگرد « بلک هاوک» به «فورت بلویر» واقع در شمال واشنگتن منتقل شده‌اند که نشان می‌دهد «اتفاقی بزرگ در جریان است».

در میدان نبرد علیه ویروس کرونا در واشنگتن، بالگردهای این گردان جهت تخلیه سران ارتش و دولت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

«آدام کوالسکی» از فرماندهان گارد ایلینویز می‌گوید: «ما چنان سریع هستیم که می‌توانیم نیروها در نقاظ مختلف واشگتن دی سی جا‌به‌جا کرده، به تخلیه افراد پرداخته و هر کار دیگری که به ما محول شود انجام دهیم».

کوالسکی افزود:‌ «ما درست مثل تاکسی‌های بزرگی هستیم که اطمینان حاصل می‌کنند هرکس به جایی که باید منتقل شود، خواهد رفت و فعالیت دولت قطع نخواهد شد».

ستاد مشترک ملی منطقه پایتخت از زمان وقوع حملات ۱۱ سپتامبر تشکیل شده است و تحت عملیات «نوبل ایگل» محافظت از آسمان پایتخت را بر عهده دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها