ایندیپندنت:

ائتلاف سعودی از زمان آتش‌بس ده‌ها حمله انجام داده است

یک سازمان بین‌المللی فعال در زمینه مسائل جنگ یمن می‌گوید ائتلاف سعودی-اماراتی بعد از اعلام آتش‌بس ادعایی ده‌ها بار به مناطق مختلف این کشور حمله کرده است.
کد خبر: ۳۹۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ - 17April 2020

ائتلاف سعودی از زمان آتش‌بس ده‌ها حمله انجام داده استبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، یک سازمان فعال در زمینه گردآوری آمار‌های مربوط به جنگ یمن می‌گوید ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از زمان اعلام آتش‌بس ده‌ها بار به مناطق مختلف یمن حمله هوایی کرده‌اند.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از پنجشنبه هفته گذشته مدعی برقراری آتش‌بس در یمن شد، اما تقریباً هر روزه گزارش‌هایی از حملات این ائتلاف به مناطق مختلف یمن منتشر شده است.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» روز جمعه به نقل از سازمانی به نام «پروژه آمار‌های یمن» نوشته ائتلاف سعودی ظرف یک هفته گذشته ده‌ها حمله به مناطق مختلف یمن کرده است.

این سازمان گفته دست‌کم ۱۰۶ حمله هوایی به یمن را ثبت کرده که ۲۶ مورد آن‌ها از هفته گذشته و بعد از اعلام آتش‌بس اتفاق افتاده‌اند. بیشترین حملات به صنعا صورت گرفته‌اند.

این رقم، بسیار پایین‌تر از ارقامی است که مقام‌های انصارالله یمن و دیگر منابع مستقر در یمن درباره حملات ائتلاف سعودی اعلام کرده‌اند.

امروز جمعه منابع یمنی خبر دادند که جنگنده‌های سعودی از صبح امروز پیوسته در آسمان یمن به پرواز درآمده ۱۵ مرتبه دو استان «الجوف» و «مأرب» در شمال شرق این کشور را بمباران کردند.

این مقدار حملات هوایی در عرض چند ساعت، در حالی است که ائتلاف سعودی مدعی است در شرایط آتش بس قرار دارد. در حالی که یک هفته از اعلام آتش‌بس ادعایی عربستان در یمن می‌گذرد؛ اما به گفته «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، در عرض یک هفته گذشته ائتلاف سعودی ۲۳۰ مرتبه حمله هوایی و ۳۲ مرتبه نیز دست به عملیات زمینی در خاک یمن زده و هیچ نشانه‌ای از آتش‌بس وجود ندارد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن نیز گفته است که وقایع میدانی حال حاضر در شرایط ادامه محاصره یمن عملا ثابت می‌کند که ادعای آتش بس فقط یک نمایش تبلیغاتی است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها