امیرهادیان:

پهپاد‌های بردبلند رونمایی می‌شود/ نهاجا از «مقاومت» پشتیبانی می‌کند

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش از رونمایی پهپاد‌های رزمی با بردبلند با ابتکارات بسیار خوب خبر داد و گفت: خبر رونمایی این پهپاد‌ها در آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.
کد خبر: ۳۹۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ - 18April 2020

پهپاد‌های بردبلند رونمایی می‌شود/ نهاجا از «مقاومت» پشتیبانی می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‎پرس، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی گروه‌ها و افراد با انگیزه‌های متفاوت بحث انحلال ارتش را مرتباً مطرح می‌کردند، چریک‌های فدایی خلق و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از جمله این گروه‌ها بودند.

آن‌ها با برپایی اجتماعات مختلف اعلام می‌کردند که ارتش باید منحل شود و به جای آن ارتش «خلق» یا ارتش «بی‌طبقه توحیدی» تشکیل شود. 

این مباحث در کنار اقدامات و سخنان غیرکارشناسی و غیرمسئولانه اعضای دولت موقت، موجب شد سپهبد قرنی که ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ توسط امام خمینی (ره) به ریاست ستاد ارتش منصوب شده بود تنها بعد از ۴۳ روز مجبور به استعفا شود.

بعد از این مسائل بود که امام خمینی در ۲۸ فروردین ۱۳۵۸ پیام بسیار مهمی صادر و حمایت همه جانبه خود را از ارتش اعلام کردند، ایشان در این پیام فرمودند: «روز چهارشنبه ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام می‏‌شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان‌های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرز‌های کشور اعلام نمایند.

ملت ایران موظفند از ارتش اسلامی استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانی خود را از آن اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان مرز‌های آن است، جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید برای حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدان خاتمه دهیم.»

اینگونه بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران تصویب و اولین رژه نیرو‌های مسلح در نظام اسلامی به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش با حضور امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ برگزار شد و بعد از آن همه ساله به همین مناسبت رژه باشکوهی در تهران و سایر شهر‌ها برگزار و در این مراسم بخشی از توان و قدرت بازدارندگی ارتش به نمایش عموم در می‌آید. به این بهانه با امیر سرتیپ «مهدی هادیان» معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش به گفت‌وگو نشستیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی در این گفت‌وگو به نقش مهم و تعیین کننده ایران در شکست توطئه‌های آمریکا و رژیم در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در قالب مأموریت‌های مستشاری و با مسئولیت و راهبری حاج «قاسم سلیمانی» در محور مقاومت و در عراق و سوریه کار بسیار بزرگی انجام دادند و سیاست‌های امپریالیست جهانی و صهیونیستی را به شکست کشاندند. نیروی قدس سپاه، نیرو‌های مردمی و نیروی هوایی ارتش نقش بی بدیلی در محور مقاومت و شکست داعش ایفا کردند و این بسیار جای بحث دارد.

امیر هادیان با اشاره به مأموریت نیروی هوایی ارتش در پشتیبانی از محور مقاومت و رزمندگان مدافع حرم تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت با تدبیر شهید سلیمانی نقش و حضوری بسیار برجسته و تعیین کننده داشت و حاج قاسم سلیمانی بار‌ها به این نقش مؤثر و تعیین کننده اشاره داشتند، اما همان گونه که فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های ارتش در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش فرمودند: «این نقش آفرینی مهم در آینده و در وقت خودش اعلام خواهد شد.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره آخرین دستاورد‌های و شرایط امروز نیروی هوایی ارتش گفت: در بحث توانمندسازی نیرو‌های مسلح، ساخت و تولید قطعات، سیستم‌ها و سامانه‌ها امروز انقلابی ایجاد شده است. چهل و یک سال است که نیروی هوایی با اقتدار و به بهترین شکل ماموریت‌هایش را انجام می‌دهد، مشکل قطعه نداریم و آمادگی رزمی لازم را برای مأموریت‌ها داریم.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی‌های این نیرو در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی ارتش نیز همانند سایر نیرو‌های مسلح کشورمان طراحی، تولید و به کارگیری انواع پهپاد‌ها را در دستور کار قرار داده و امروز توان ساخت پهپاد‌ها در بردبلند و کوتاه و مدت پروازی طولانی در انواع و اقسام رزمی، شناسایی و جنگ الکترونیک را داریم. خوشبختانه تنوع پهپادی بسیار خوبی داریم و ناوگان بسیار قدرتمندی در نیروی هوایی تشکیل شده که در کنار سایر نیرو‌های مسلح نقش مهم و برجسته‌ای در حوزه ارتقا توان دفاعی ایجاد کرده و در دکترین بازدارندگی ایران نقش برجسته‌ای دارد.

امیر هادیان گفت: در حوزه پهپاد‌های رزمی با بردبلند ابتکارات بسیار خوبی انجام گرفته و در رزمایش‌های آینده و به مناسبت‌های پیش رو به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

مشروح گفت‌وگوی معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش را در زیر می‌خوانید:

یکی از زمینه‌های حضور پررنگ نیروی هوایی در عرصه حمایت از محور مقاومت است؛ در این حوزه نیروی هوایی اقداماتی انجام داده است؟

نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در قالب مأموریت‌های مستشاری و با مسئولیت و راهبری حاج قاسم سلیمانی در محور مقاومت و در عراق و سوریه کار بسیار بزرگی انجام دادند و سیاست‌های امپریالیست جهانی و صهیونیستی را به شکست کشاندند. نیروی قدس سپاه، نیرو‌های مردمی و نیروی هوایی ارتش نقش بی بدیلی در محور مقاومت و شکست داعش ایفا کردند و این بسیار جای بحث دارد.

نیروی هوایی ارتش در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت با تدبیر شهید سلیمانی نقش و حضوری بسیار برجسته و تعیین کننده داشت و حاج قاسم سلیمانی بار‌ها به این نقش مؤثر و تعیین کننده اشاره داشتند، اما همانگونه که فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های ارتش در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش فرمودند: «این نقش آفرینی مهم در آینده و در وقت خودش اعلام خواهد شد.»

نیروی هوایی در حوزه تجهیزات، تولید و به کارگیری تسلیحات در چه مرحله‌ای قرار دارد؛ از تجهیزات جدید چه خبر؟

به برکت انقلاب اسلامی و روح خودباوری و تدابیر نورانی مقام معظم رهبری و حمایت و پیگیری ایشان در بحث توانمندسازی نیرو‌های مسلح، ساخت و تولید قطعات، سیستم‌ها و سامانه‌ها امروز انقلابی ایجاد شده است. چهل و یک سال است که نیروی هوایی با اقتدار و به بهترین شکل ماموریت‌هایش را انجام می‌دهد، مشکل قطعه نداریم و آمادگی رزمی لازم را برای مأموریت‌ها داریم.

پژوهشکده‌ها، مراکز دپو و تعمیراتی، صنایع دفاعی، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه هوایی شهید ستاری و جهاد خودکفایی همه جز سازمان‌هایی هستند که نوآوری، ساخت، تجهیز و به‌روز رسانی سامانه‌ها را انجام می‌دهند و ما در حوزه جنگ الکترونیک و مهمات هوشمند اعم از بمب‌ها و موشک‌های دور ایستا شرایط بسیار خوبی داریم.

امروز صنایع داخلی ما به دست توانمند متخصصین محجوب کشورمان اعم از نهاجا و صنعت دفاعی، در تولید مهمات هوشمند اعم از موشک‌های هوا به هوا، هوا به زمین، بمب‌های هوشمند لیزری، سیستم‌های مختلف مربوط به جنگ افزار را داریم.

در بحث طراحی و ساخت هواپیما در چند ماه گذشته شاهد ساخت هواپیمای یاسین بودیم که اتفاق بسیار بزرگی است. صنعت هوانوردی و ساخت سامانه‌های هوایی یک صنعت بسیار پیچیده و هایتک است و تعداد معدودی از کشور‌ها هستند که از این صنعت برخوردارند.

ما هواپیمای صاعقه را سالیان سال است که به صورت انبوه تولید می‌کنیم، همچنین هواپیمای کوثر که قبل از هواپیمای یاسین پرواز کرد و هواپیمای یاسین هم به خط تولید وارد شده و یک هواپیمای جت آموزشی است و در امر آموزش به خدمت خواهیم گرفت، پیشرفت‌ها در حوزه صنایع هوا پایه، زمین پایی و دریاپایی هم به همین شکل است. صنعت هوانوردی به عنوان یک صنعت مادر در هر کشوری شناخته می‌شو، در کشور ما هم امروزه راه اندازی صنعت هوانوردی باعث شده بسیاری از صنایع دیگر فعال شود.

نیروی هوایی در حوزه پهپاد و استفاده از پرنده‌های بی‌سرنشین چه پیشرفت‌هایی داشته است؟

نیروی هوایی ارتش نیز همانند سایر نیرو‌های مسلح کشورمان طراحی، تولید و به کارگیری انواع پهپاد‌ها را در دستور کار قرار داده و امروز توان ساخت پهپاد‌ها در برد بلند و مدت پروازی طولانی در انواع و اقسام رزمی، شناسایی و جنگ الکترونیک را داریم. خوشبختانه تنوع پهپادی بسیار خوبی داریم و ناوگان بسیار قدرتمندی در نیروی هوایی تشکیل شده که در کنار سایر نیرو‌های مسلح نقش مهم و برجسته‌ای در حوزه ارتقا توان دفاعی ایجاد کرده و در دکترین بازدارندگی ایران نقش برجسته‌ای دارد.

امروز دکترین بازدارندگی راهبردی دفاعی ایران به خوبی موجب بازدارندگی شده و پهپاد‌ها در کنار هواپیمای با سرنشین نقش بسیار قابل توجهی در این توان دفاعی دارند و دشمن به خوبی به این توان واقف است.

ما توانمندی آموزش خلبان‌های پهپاد را داریم، گردان‌های مختلف در یگان‌های عملیاتی با برخورداری از انواع پهپاد‌ها به بهترین شکل وظایف خود را انجام می‌دهند و آماده واگذاری مأموریت‌های مختلف هستند، در حوزه پهپاد‌های رزمی با بردبلند ابتکارات بسیار خوبی انجام گرفته و در رزمایش‌های آینده و به مناسبت‌های پیش رو به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

امروز شاهدیم آمریکایی‌ها و ایادی سرسپرده منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اش بعد از جنگ نیابتی در حوزه جنگ سخت وارد نمی‌شوند و به جنگ نرم و مباحث فرهنگی اقتصادی و سیاسی روی آورده‌اند و این اقدام آن‌ها به این دلیل است که در بازدارندگی به قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیرو‌های مسلح واقف هستند.

گوشی‌ای از این توانمندی‌ها در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آمریکایی‌ها در عراق توسط عزیزان مان در نیروی هوا فضای سپاه انجام شد و این قابلیت در همه نیرو‌ها و سازمان‌ها وجود دارد و آمریکایی‌ها خوب می‌دانند که رویارویی با ایران اسلامی چه عواقبی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

یکی از دستاورد‌های ایران اسلامی این است که خودباوری را در کشور‌های محور مقاومت ایجاد کرده است، طی جنگ ۳۳ روزه ارتش حزب‌الله با سبک‌ترین سلاح‌ها ارتش مسلح و مجهز صهیونیست را شکست می‌دهد و این متأثر از آموزه‌های انقلاب اسلامی است.

در حوزه پهپادی آمریکایی‌ها و دولت‌های سرسپرده آن و به ویژه رژیم جعلی صهیونیست به خوبی از توانمندی‌های ما در محور مقاومت آگاه هستند.

دشمنان انقلاب ۴۱ سال است که هر روز برای جمهوری اسلامی ایران یک توطئه جدید درست می‌کنند، برنامه ریزی می‌کنند که انقلاب را شکست دهند. جان انسان‌ها برای دشمنان ما هیچ اهمیتی ندارد و اگر این فرصت را داشتند نقشه خاورمیانه بزرگ را پیاده می‌کردند.

امروز هم شاهد هستیم که بحث معامله ننگین قرن مطرح می‌شود، اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری فرمانده معظم کل قوا تمام سیاست‌های آمریکا در منطقه و جهان اسلام و معادلات بین‌المللی به هم ریخته و با شکست روبرو کرده است و انقلاب اسلامی برکات زیادی برای بشر در این دوره زمانی داشته است.

برای جنگنده‌های اف ۱۴ تسلیحات جدید ساخته‌اید، یا برای این جنگنده مأموریت هوا به زمین مثل بمب افکن یا شلیک موشک کروز تعریف شده است؟

نیروی هوایی این قابلیت را دارد که بنا به نیاز و ضرورت به صورت چند منظوره از پرنده‌ها استفاده کند. امروز در حوزه موشک‌های هوا پایه انقلاب بزرگی صورت گرفته، حوزه رادار‌های هواپایه و موشک‌های هوا پایه یک حوزه بسیار خاص و ویژه در صنعت هوانوردی است که امروز به دست توانمند متخصصین داخلی این مهم محقق شده است. موشک‌های هوا پایه، رادار هوا پایه و شلیک موشک‌های راداری هوا به هوا همه در داخل کشور تولید می‌شود ما به همه این فناوری‌ها دست پیدا کردیم.

پیام بنده به جوان‌هایی که انقلاب را لمس نکرده و شاید جنگ را درک نکردند این است که باور داشته باشیم انقلاب شکوهمند اسلامی نوری است که خداوند آن را روشن کرده و خود حافظ آن است. امروز در بیانیه گام دوم انقلاب نگاه حضرت آقا به جوانان است، امام هم در سال ۱۳۴۲ فرمودند: جوانان ما در گهواره‌ها هستند.

همین جوانان در سال ۱۳۵۷ حماسه انقلاب و بعد از آن حماسه دفاع مقدس و دوران سازندگی را رقم زدند. قطعاً جوانان ما می‌توانند نقشه برجسته‌ای داشته باشند، نگاه و باورشان به انقلاب باشد و اینکه ما امروز پرچم دار اسلام علوی و اسلام ناب محمدی هستیم و باید به عنوان یک فرد در جامعه اسلامی تکلیف خود را به خوبی انجام دهیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم همواره به روحیه انقلابی، جهادی، کار مخلصانه و دوری از سستی و تنبلی تاکید می‌کنند. جوانان بایست پای کار بیایند و با نگاه به مباحث اعتقادی، اسلامی یک جامعه برجسته، متمدن و پیشرفته بسازند، وعده نصرت الهی حتماً اتفاق می‌افتد، طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تا به قله برسیم سختی خواهیم داشت نباید خسته شویم نگاهمان باید به قله باشد و در گام دوم انقلاب جوانان نقش برجسته‌تری دارند تا ان‌شاءالله در زمان قیام ظهور تمدن نوین اسلامی شکل گیرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار